Sperietoarea șoferilor, pusă în funcțiune. Cine este prima victimă a sistemiului e-Sigur
- Iulia Moise
- 21 ianuarie 2025, 17:00

Poliția a întocmit primul proces-verbal de constatare a contravenției ca urmare a implementării noului sistem e-Sigur, care a instalat radare de supraveghere a traficului pe autostrăzile A1, A2 și DN 2, astăzi, 21 ianuarie, în judeţul Vrancea. Scopul de a implementa acest sistem și de a-l extinde în toată țara este de a reduce mortalitatea prin accidente rutiere cu 50% în următorii cinci ani.
Prima amendă dată după colectarea datelor prin sistemul e-Sigur
O femeie din Adjud, judeţul Vrancea, de 28 de ani, a fost amendată cu 810 lei și 3 puncte de penalizare pentru că a condus o mașină cu o viteză de 73 de km/h (+23 km/h) pe DN2, în localitatea Adjud.
„Fapta a fost înregistrată cu aparatul radar marca Trucam II, iar sancţiunea a fost aplicată după colectarea datelor prin sistemul e-Sigur şi parcurgerea paşilor legali necesari”, au comunicat polițiștii de la rutieră.
Sistemul e-Sigur a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025
Începând cu 1 ianuarie 2025, România a implementat un sistem de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice pentru a urmări eventualele încălcări ale normelor de circulație pe drumurile publice. Aceste informații sunt colectate automat prin sistemul e-Sigur prin mijloace tehnice disponibile Poliției Române.
„Acest sistem prelucrează imaginile surprinse cu ajutorul cinomometrelor Trucam pe autostrăzile A1 şi A2, precum şi în judeţul Vrancea, în zonele cu risc ridicat. Ulterior, acest sistem va fi extins la nivel naţional. Constatarea şi aplicarea sancţiunilor se realizează de poliţişti nominalizaţi în acest sens”, comunică Poliţia Română.
Sistemul de monitorizare e-Sigur folosește radare tip pistol
În conformitate cu aceeași sursă, una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere este nerespectarea limitelor de viteză.
„Scopul implementării acestui sistem şi al tuturor acţiunilor desfăşurate în teren de poliţişti este prevenirea evenimentelor rutiere şi protejarea tuturor participanţilor la trafic”, se mai arată în sursa citată.
La începutul anului, comisarul şef de poliție Bogdan Oproiu, directorul adjunct al Direcției Rutiere din cadrul IGPR, a declarat că sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur folosește radare pentru a monitoriza drumurile naționale sau drumurile cu risc rutier din România.

radar / sursa foto: Facebook
„Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care montate pe trepied, care pot fi observate pe marginea drumului. Vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, afirmă Bogdan Oproiu.
Procesul verbal al șoferului care a depășit viteza legală se va transmite la domiciliul acestuia
Bogdan Oproiu a oferit detalii despre modul în care șoferii care conduc în exces de viteză vor fi sancţionați.
„Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a explicat Bogdan Oproiu.
El a spus că radarele vor fi amplasate în zonele cu risc rutier și că mai sunt pregătite pentru a intra în funcționare încă 700 de dispozitive radar de tip-pistol care „vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră”.