Sistemul de radare e-Sigur debutează pe drumurile din România. Cum vor fi afectați șoferii indisciplinați

Sistemul de radare e-Sigur debutează pe drumurile din România. Cum vor fi afectați șoferii indisciplinațiSursa Foto: Arhiva EVZ

Sistemul e-Sigur, un nou proiect de monitorizare a traficului rutier, a fost implementat pe câteva dintre cele mai importante artere din România, incluzând autostrăzile A1 și A2, precum și DN 2. Autoritățile urmăresc extinderea acestuia la nivel național pentru a reduce la jumătate numărul de decese cauzate de accidente rutiere până în 2030.

Primele radare ale e-Sigur, deja în funcțiune

Comisarul șef Bogdan Oproiu, director adjunct al Direcției Rutiere a IGPR, a explicat că sistemul e-Sigur a fost operaționalizat începând cu 1 ianuarie 2025. Primele radare au fost instalate pe tronsoanele București-Pitești (A1), București-Constanța (A2) și DN 2 în județul Vrancea.

„Aceste dispozitive radar, montate pe trepiede, vor fi vizibile pe marginea drumului și vor funcționa automat, înregistrând toate vehiculele care depășesc limitele legale de viteză,” a precizat Oproiu.

Monitorizare automată și sancțiuni eficiente

Procesul de sancționare începe cu descărcarea datelor înregistrate de radare. În Centrul de management al traficului, polițiștii vor identifica proprietarii autovehiculelor surprinse cu viteză excesivă și îi vor notifica. Șoferii identificați vor primi procese verbale direct la domiciliu.

Oproiu a subliniat că radarele vor fi amplasate doar în zone cu risc rutier. „Scopul este să acoperim toate zonele periculoase din România,” a adăugat el, menționând că 700 de radare tip pistol sunt deja pregătite pentru implementare treptată.

”În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”, a explicat directorul adjunct al Direcţiei Rutiere, Bogdan Oproiu.
Radar

Radar. Sursa foto: Pixabay

Un pas major pentru siguranța rutieră

Sistemul e-Sigur marchează o schimbare semnificativă în abordarea siguranței rutiere din România. Prin utilizarea tehnologiei moderne și prin monitorizare constantă, autoritățile speră să atingă o reducere masivă a mortalității rutiere.

Cu o implementare completă, planificată pentru anii următori, proiectul ar putea reprezenta o soluție esențială pentru prevenirea tragediilor pe șoselele țării.

Ne puteți urmări și pe Google News