Evenimentul Zilei > Actualitate > Șosea chinezească în România. Va fi singura construită de o companie din China
Șosea chinezească în România. Va fi singura construită de o companie din China

Șosea chinezească în România. Va fi singura construită de o companie din China

O companie chinezească va construit șoseaua de centură a municipiului Zalău, o investiție în valoare de peste 152 de milioane de lei.

Șosea chinezească la Zalău.

Primul drum chinezesc din România va fi construit la Zalău, județul Sălaj. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construcție pentru șoseaua de centură a municipiului Zalău.

O companie din China, Sinohydro, a contractat lucrarea de construcție a șoselei de centură a municipiului Zalău. Contractul a fost atribuit de Ministerul Transporturilor, iar drumul construit va măsura în jur de 5,5 kilometri. Valoarea lucrărilor autorizate a fost stabilită, prin contractul semnat, la suma de 152,12 milioane de lei, fără TVA.

Este primul proiect de acest tip care va fi implementat în România și, probabil, unul dintre ultimele. Aceasta deoarece MInisterul Transporturilor a anunțat că firmele din China nu vor mai putea contracta lucrări de infrastructură în România.

Autorizația de construire pentru Centura Zalău a fost emisă pe 26 martie, conform informațiilor prezentate pe site-ul Ministerului.

Contractul pentru investiția de proiectare și execuție la „Varianta de ocolire a municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 – DJ 191C” a fost încheiat pe 31 iulie 2020. CNAIR a semnat cu Asocierea Sinohydro Corporation Limited –  SC Good Prod SRL.

Șosea chinezească la Zalău

Acesta este primul contract de construcție pentru un drum câștigat de o companie din China în România. Finanțarea pentru lucrările la șoseaua de centură a municipiului Zalău a fost asigurată din fonduri europene. Durata de execuție a lucrării este de 30 de luni, în total. Dintre acestea, 6 luni au fost alocate proiectării, iar 24 de luni execuției propriu-zise a lucrărilor. Firma chinezească va trebui să asigure o garanție a lucrărilor de 84 de luni.

Obiectul investiției îl reprezintă proiectarea şi construcția Variantei de ocolire a Municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, în lungime de 5,535 km. Lucrarea include proiectarea şi execuţia a 5 viaducte şi 2 poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C.

Centura Zalău ar putea reprezenta singurul contract semnat cu o firmă din China pentru construirea de șosele în România. Aceasta, deoarece ministrul Trasporturilor, Cătălin Drulă, intenționează să interzică participarea la licitații pentru construcția de drumuri a firmelor din afara UE, cu unele excepții.

În acest sens a fost inițiat un proiect de Ordonanța de Urgență care modifică legislația achizițiilor publice. Proiectul de act normativ a fost prezentat în primă lectură în Guvern și urmează să fie supus adoptării.

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: