Sorin Cîmpeanu a refuzat să vorbească de amânarea creșterii alocațiilor: „Mă opresc aici‟

Sorin Cîmpeanu a refuzat să vorbească de amânarea creșterii alocațiilor: „Mă opresc aici‟

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu,a refuzat să comenteze OUG prin care s-a amânat creșterea alocațiilor. Demnitarul a dezbătut, în schimb, abandonul școlar,

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit, după ședința de Guvern din miercuri, despre abandonul școlar. Ministrul a refuzat să comenteze OUG prin care s-a amânat creșterea alocațiilor.

„Cu sigurnață ne dorim investiții în educație. Abandonul școlar nu pote fi combărut doar cu măsuri din domeniul educației. Aici vorbim și de alocații, mai ales pentru cei din mediul rural. Atâta vreme cât dețin portofoliul Ministerului Ediucației, mă opresc aici. Ministerul Educațiuei nu este inițiatorul acestei OUG, prin care s-a amânat mărirea alocațiilor.‟

60 la sută dintr eprofesori au fost vaccinați. Sectorul educației rămâne cea mai numeroasă categorie care s-a vaccinat", a spus Sorin Cîmpeanu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Măsuri pentru reducerea abandonului școlar

Totodată, ministrul a anunțat un proiect pilot prin care vor fi angajați în școli consilieri pentru a combate abandonul școlar și hărțuirea printre elevi.

„Analfabetismul e o problemă cronică pe care nu o putem rezolva azi. Facem o hartă cu școlile cu risc major de abandon școlar. Ele o să fie identificate și printr-un proiect pilot, 1000 de școli, o să aibă un consilier școlar plătit din fonduri europene, dacă se poate din toamna acestui an. Ele vor viza și măsurile anti-bulling. Evident că nu poate rezolva un singur consilier tot, dar când avem legea educației încheiată o să aibă un consilier. La școli cu mai mulți elevi o să fie mai mulți consilieri școlari. O să fie și criterii de performanță. Acum consilierii nu pot să vă asigur că fac ce trebue”, a declarat Sorin Cîmpeanu,  în conferința de presă.

În privința orelor remediale, ministrul Educației a precizat că numărul elevilor care au avut de pierdut este mult mai mare în comparație cu cel al elevilor care au avut de câștigat de pe urma lor.

„Orele remediale au început în martie. Au fost simulărle pentru bacalaureat și capacitate. Rezultatele au fost peste așteptări. Asta ne arată că au fost eficiente, dar sunt mult prea puține. Numărul celor care au suferit pierderi este mult mai mare decât cel al celor care au avut de câștigat de pe urma orelor remediale”, a concchis Sorin Cîmpeanu.