Șoferii, vizați de noi restricții pe drumurile publice. Directivă UE

Șoferii, vizați de noi restricții pe drumurile publice. Directivă UE Șoferi. Sursa Foto: Pixabay

O nouă directivă UE va interzice unei categorii de șoferi să mai circule pe drumurile publice. Șoferii români nu vor mai putea conduce cu peste 90 de kilometri pe oră, iar condusul pe timp de noaptea va fi interzis.

Șoferii români începători nu vor mai putea conduce cu peste 90 de kilometri pe oră și nici noaptea. Directiva UE se va aplica în toate țările membre UE.

Directiva care va afecta șoferii români ar putea intra în vigoare în primăvară

Permisele de conducere au intrat sub atenția administrației de la Bruxelles. Noua directivă va înființa o bază de date pentru a facilita schimbul de informații în cadrul Uniunii Europene. Acest lucru înseamnă că, în curând, permisele de conducere vor putea fi retrase oriunde în Uniune, indiferent de țara în care este înmatriculată mașina.

Ne puteți urmări și pe Google News

În acest moment, nu toate statele au aceeași legislație legată de alcool:

„Nivelul de alcool și de droguri va fi standardizat, la fel ca și amenzile și sistemul de puncte”, se arată în directivă.

Permis de conducere, reguli

UE își dorește să introducă limite de viteză în funcție de grupele de vârstă

Astfel, șoferii tineri, începători, nu vor avea voie să conducă decât cu o viteză maximă de 90 km/h, chiar și pe autostradă.

Ar putea exista și o interdicție de a conduce pe timp de noapte pentru noii șoferi. După perioada de probă, care la noi în țară este de un an, toți șoferii începători vor trebui să susțină din nou examenul de conducere.

Aceste directive se vor aplica obligatoriu și în România când vor fi adoptate la nivelul Uniunii Europene.

De asemenea, UE intenționează să introducă un nou permis de conducere de categoria B+

Limita de greutate pentru permisul de conducere normal B va fi redusă drastic, de la 3.500 la 1.800 de kilograme. Oricine dorește să conducă vehicule mai grele va avea nevoie, în viitor, de un permis de conducere B+. De asemenea, limita de vârsta va fi de 21 de ani.

Anul trecut, un nou sistem care va monitoriza șoferii pe drumurile din România a fost aprobat de Guvern. ​Drumurile publice din România vor fi monitorizate printr-un sistem de camere video și senzori, într-un sistem integrat care va putea semnala rapid atât încălcările legislației rutiere de către șoferi, cât și date de trafic și calitate a drumurilor.

Monitorizarea va fi făcută pe drumurile de interes național, administrate de CNAIR.