Sancțiunea a venit în contextul în care postul de televiziune a încălcat regulile privind imparţialitatea în relatările sale despre otrăvirea fostului spion Serghei Skripal, Ucraina şi conflictul din Siria, transmite vineri Reuters.

„Ofcom a impus o amendă de 200.000 de lire sterline pentru ANO TV Novosti în legătură cu serviciul său RT pentru nerespectarea regulilor noastre de difuzare”, a menţionat autoritatea britanică.

Postul Russia Today a reacţionat, susţinând că decizia autorităţilor britanice este o eroare.

„Este extrem de greşit pentru Ofcom să decidă o sancţiune contra RT pe baza concluziilor sale privind încălcarea care sunt în prezent sub analiză judiciară la Înalta Curte de la Londra. Deşi continuăm să contestăm legitimitatea deciziilor privind încălcarea, considerăm că amploarea pedepsei propuse este în special inadecvată şi disproporţionată”, a subliniat o purtătoare de cuvânt a RT.

La 4 martie 2018, fostul spion rus Serghei Skripal, stabilit la Salisbury, în sud-vestul Angliei, şi fiica sa Iulia, au fost vizaţi de o tentativă de otrăvire cu Noviciok, un agent chimic de concepţie sovietică. Ei s-au însănătoşit după ce au rămas spitalizaţi mai multe săptămâni în stare critică.

Londra a acuzat Rusia că este responsabilă de această tentativă de otrăvire şi a anunţat ca represalii îngheţarea relaţiilor bilaterale şi expulzarea a 23 de diplomaţi ruşi de pe teritoriul britanic. Cazul a dus la întreruperea pentru 11 luni, până la jumătatea lunii februarie acest an, a dialogului la nivel înalt între Londra şi Moscova.

Te-ar putea interesa și: