Specialiștii au dezvăluit cele mai bune lucru pe care le poate face o persoană care adoarme cu greu. Dr. Nabil S Kamel și dr. Julie K Gammack au declarat că ar trebui să te culci în pat doar când ești pregătit să dormi. Ei au recomandat baia, cititul și intrarea în dormitor doar atunci când te simți obosit.

De asemenea, este recomandat ca, dacă aveți  deprinderea de a face pauze ar trebui să vă opriți să folosiți dormitorul pentru altceva decât strict pentru somn și sex. Ideea este că creierul începe să asocieze camera cu somnul, pentru a te ajuta să conștientizezi că este timpul de culcare.

 

Mai mult de 700 de persoane din Liverpool au fost internate în spital pentru a fi tratate pentru o tulburare de somn în perioada 2016-17. Unii sufereau de apnee  – o tulburare gravă care apare atunci când nu mai respirați în somn, alții pentru insomnie. Potrivit NHS, unul din trei dintre noi suferă de probleme cu somnul,  în general cauzele principale fiind stres-ul, computerul și locul de muncă.

În timp ce o noapte ocazională fără somn te face mai obosit și iritabil a doua zi, în ciuda aparențelor, ea nu îți va afecta sănătatea. Cu toate acestea, pe lângă faptul că alterează starea de spirit, mai multe nopți nedormite vor face dificilă concentrarea și luarea deciziilor, existând riscul rănirii și a accidentelor la domiciliu, la locul de muncă sau pe stradă.
 

Totuși, lipsa unui somn obișnuit crează riscul unor afecțiuni medicale grave, cum ar fi obezitatea, bolile de inimă și diabetul, totodată vă scurtează și speranța de viață. La nivel național, peste 29.000 de persoane sunt spitalizate din cauza tulburărilor de somn în fiecare an.
 

 

Te-ar putea interesa și: