Se înființează un nou registru electronic național pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construire

Se înființează un nou registru electronic național pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construireȘantier în lucru. Sursa foto: Arhiva EVZ

Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) va înființa și gestiona Registrul Electronic Național al Disciplinei în Autorizarea Construcțiilor, după cum se propune într-un proiect legislativ aflat, de puțin timp, în dezbaterea senatorilor.

Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) va trebui să înființeze și să gestioneze un registru electronic național al disciplinei în autorizarea construcțiilor, după cum se propune într-un proiect legislativ aflat, de puțin timp, în dezbaterea senatorilor. În acest registru vor putea fi găsite informații despre certificatele de urbanism, autorizațiile de construire ori recepția la terminarea lucrărilor, dar și detalii privind rezistența mecanică și stabilitatea clădirilor.

Ce cuprinde noul registru electronic naţional

OG 63/2011 se va modifica, potrivit proiectului de lege de la Senat, astfel încât să apară un registru electronic național al disciplinei în autorizarea construcțiilor, ce va trebui înființat și gestionat de ISC.

Registrul electronic va cuprinde informații legate de certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și recepția la terminarea lucrărilor, dar și despre:

a) rezistență mecanică și stabilitate; b) securitate la incendiu; c) igienă, sănătate și mediu înconjurător; d) siguranță și accesibilitate în exploatare; e) protecție împotriva zgomotului; f) economie de energie și izolare termică; g) utilizare sustenabilă a resurselor naturale.

Proiectul de lege stabilește și modificarea Legii construcțiilor nr. 50/1991

De asemenea, Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) va avea la dispoziție pentru realizarea registrului un an de la intrarea măsurilor în vigoare. În actul normativ se introduce o nouă prevedere, ce stabilește că, „în vederea asigurării disciplinei în construcții pentru emiterea și prelungirea valabilității, în condițiile legii, a certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, precum și recepția la terminarea lucrărilor, autoritățile administrației publice competente au obligația completării și utilizării Registrului Electronic Național al Disciplinei în Autorizarea Construcțiilor”.

Informațiile ce se vor regăsi în registrul gestionat de ISC sunt, potrivit inițiatorilor, „unele dintre informațiile esențiale la care cetățenii ar trebui să aibă acces atunci când se informează cu privire la o clădire. Aceasta va avea un rol important în creșterea calității vieții cetățenilor, aducând avantaje deopotrivă societății civile, cât și organismelor statului”, informează avocatnet.ro.