Vestea bună este că semestrul II ar putea să fie organizat cu prezența elevilor și profesorilor în clase, deși exista și perspectiva de amânare a restricțiilor până în toamnă.

Potrivit lui Cîmpeanu, Guvernul va adopta o OUG pentru continuarea învăţământului exclusiv online până în 8 februarie, dar a afirmat că îşi doreşte ca semestrul al II-lea să se deruleze „în maniera clasică”.

„Vom avea miercuri şedinţă de Guvern. Vom avea o Ordonanţă de Urgenţă prin care putem să continuăm învăţământul online. Aşa cum am început semestrul I, cu siguranţă, vom termina semestrul I, online. Speranţa şi dorinţa noastră este să organizăm semestrul II într-o manieră clasică, dar el trebuie finalizat. Ca să poată să fie finalizat, e nevoie de o schimbare la Legea 55 care dădea dreptul ministrului Educaţiei să decidă trecerea în online până la 31 decembrie 2020.

Am fost pus în faţa unei întrebări: dacă iniţiem Ordonanţă de Urgenţă pentru învăţământul online, haideţi să-l iniţiem până în septembrie 2021. Am refuzat acest lucru şi am spus: nu, îl iniţiem până în data de 8 februarie, deci cu bună ştiinţă, mi-am retezat, mi-am redus dreptul de a decide peste data de 8 februarie învăţământ online”, a declarat Cîmpeanu, marţi seară, la Antena 3.

Cu ochii pe situația epidemiologică

Potrivit ministrului, revenirea la sistemul clasic de educaţie depinde de mai mulţi factori, între care evoluţia ratei de infectare dar şi de modul în care se derulează campania de vaccinare, scrie Capital.

„Ne asteptăm, din păcate la o creştere a ratei de infectare după ceea ce a văzut cu toţii – dacă nu suntem ipocriţi – pe perioada vacanţei de iarnă”, a afirmat ministrul, în acest context.

Cîmpeanu a menţionat că analiza cu privire la situaţia epidemiologică, în baza căreia se va lua o decizie, va fi făcută de experţi în sănătate.

„În funcţie de rezultatele pe care le vom avea, analiza va fi făcută de persoane care au competenţe altele decât cele ale ministrului Educaţiei. (…) Sunt oameni cu competenţe multiple în măsură să se pronunţe responsabil prioritizând starea de sănătate a elevilor, profesorilor”, a adăugat Cîmpeanu.

El a precizat că o revenire a elevilor în bănci presupune respectarea în continuare a unor reguli.

„Oricum, va trebui să respectăm exigenţe specifice perioadei prin care trece, chiar dacă vom reveni la şcoală”, a afirmat Cîmpeanu.

Cum rămâne cu examenele naționale

Sorin Cîmpeanu consideră că „este esenţial” să existe predictibilitate în cazul examenelor naţionale, dar, dacă nu se va putea reveni la învăţământul faţă în faţă, ar putea fi efectuate schimbări care să conducă la o flexibilizare în beneficiul elevilor şi care să compenseze eventuale deficite ce „nu se pot reţine în sarcina elevilor”.