De aceea, mai jos redăm o serie de sfaturi care te pot ajuta să „controlezi” obiceiul de a îți atinge fața:

„Alege un alt fel de comportament. Nu încerca să îți reprimi dorința pentru că nu te va ajuta cu nimic, ba din contră, mai mult rău îți vei face fiindcă vei ajunge să dezvolți alte tipuri de frustrări.

Trebuie doar să fii conștient de comportamentul tău și când ajungi în acest stadiu, înlocuiește-l cu un alt comportament.

Dacă de exemplu ai observat că cel mai des îți atingi fața atunci când vorbești la telefon, fă un bilețel și plasează-l în așa fel încât să dai cu ochii de el atunci când folosești mobilul.

Un alt sfat care te poate ajuta este să îți ții mâinile ocupate. Doctorul Lis spune că în cazul obiceiului de a pune des mâinile pe față este posibil să te ajute să scăpi de el tot un obicei care implică folosirea mâinilor.

Bilele pentru stres sunt cu siguranță o opțiune excelentă pentru a-ți menține mâinile ocupate sau de ce nu mingile senzoriale pentru bebeluși. Încearcă să transformi obiectele de uz casnic în ajutoarele tale.

De exemplu începe să folosești un săpun cu un miros puternic și care persistă mult pe piele ca să te atenționeze atunci când duci mâna la față. Nasul va detecta rapid mirosul și va declanșa stimulii subconștientului”,potrivit libertatea.ro.