Acum, Facebook a devenit cel mai mare gigant tehnologic care a spus controversatei companii americane să renunțe la ea.

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat pentru Buzzfeed News că a trimis „multiple scrisori” către Clearview solicitând ca acesta să înceteze și să renunțe la preluarea „datelor, imaginilor și media” de pe Facebook și de pe Instagram.

De asemenea și YouTube și Venmo spun că au trimis sau trimit scrisori de încetare și de renunțare la Clearview.

Twitter a transmis companiei, încă din 21 ianuarie, potrivit unui raport al New York Times, să oprească „răzuirea” imaginilor pe platformă, ceea ce reprezintă o încălcare a condițiilor de serviciu și să șteargă toate datele colectate până acum.

Chiar dacă Clearview va respecta toate cererile de ștergere, rămâne întrebarea câte dintre date vor rămâne într-un fel sau altul în sistemele lor.

Clearview susține că a renunțat la peste 3 miliarde de imagini disponibile public de pe site-uri web și platforme sociale, folosind surse care variază de la site-urile companiei până la fețe în fundal neclar al selfie-urilor de sală.

În tot acest timp, Clearview a făcut un marketing agresiv către forțele de ordine și guvern, încurajând poliția să testeze software-ul în investigații, să-l autorizeze la departamente de poliție și să se laude cu prezentări corporative ale extinderilor propuse în alte 22 de țări, inclusiv Emiratele Arabe Unite, Singapore, Qatar și Australia. De asemenea, a declarat că intenționează să creeze ochelari și alte articole de purtat, destinate recunoașterii.

Utilizarea software-ului de către poliție a fost interzisă în New Jersey de către avocatul statului, luna trecută, scrie mashable.com.

 

Te-ar putea interesa și: