Dar, din cauza vântului care sufla cu până la 50km/h dinspre Vest, adică direct în zona de lucru, s-a oprit pomparea pentru a  se asigura poziția pompelor pe pontonul adus lîngă nava răsturnată. Tot din cauza vântului, furtunul de absorbție al pompei uriașe, de 1300 de metri cubi, adusă ieri pe lîngă alte patru mai mici, s-a deteriorat și va fi schimbat.

Scafandrii, care lucrează în interiorul navei, printre oile în putrefacție, nu au găsit nicio deschidere în bordajul epavei în zona care le este accesibilă. „Sunt mai multe posibile explicații cu privire la locurile pe unde ar putea intra apa, și anume, guri de aerisire pentru animale, valvule de fund ale instalației de balast avută de navă înaite de reconversie sau chiar gaură de apă în zona de bordaj  neaccesibilă scafandrilor. Soluția este să se scoată apă cu toate pompele în același timp pentru a observa ce se întâmplă în interiorul epavei”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei GSP Offsore, care se ocupă de ranfluare epavei.

Cu alte cuvinte, apa pompată, patrunsă în nava la răsturnare, se întoarce înapoi în mare. Din moment ce epava se umple cu apă la loc este evident ca sunt deschideri, adică găuri, prin care apa circulă și a tot circulat din 24 noiembrie până azi.

Autoritațile iau probe si le analizeaza constant. Pana la acest moment nu s-au depașit coeficienții admiși la Ecoli si Enterococ.

Te-ar putea interesa și: