În primul semestru al anului 2014, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, în vreme ce la mașinile second-hand din import se constată o scădere de aproape 18% a tranzacțiilor, după ce în primul semestru din anii 2012 și 2013 au fost creșteri importante de 30%-40%.
Numărul de reînmatriculări în primele șase luni din 2014 a crescut cu aproximativ 10%, după ce în 2013 se înregistraseră scăderi de 40%.
„O piață auto stabilă cu o creștere sănătoasă poate fi creată la intersecția a trei factori: încurajarea tranzacțiilor și nu taxarea excesivă, mediu legal favorabil și, nu în ultimul rând, crearea cadrului potrivit pentru o concurență loială” spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
Perioada 2009-2014 a fost marcată de fluctuații ale înmatriculărilor pentru toate categoriile de tranzacții auto. Astfel, din 2008 până în prezent, piața mașinilor noi a scăzut cu 70%. Ultimii cinci ani au fost plini de fluctutații ale înmatriculărilor la toate cele trei categorii analizate de Autovit.ro. Piața mașinilor noi a scăzut continuu din 2008 și până în prezent cu peste 70%, iar, la mașinile second-hand din import, variațiile au fost extrem de mari din cauza schimbărilor dese ale taxei auto și a perioadelor de așteptare generate de aceasta.
„La tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern „lovitura de grație” a fost dată în martie 2013 de apariția timbrului de mediu care a determinat foarte mulți proprietari să renunțe la vânzarea mașinii fapt care a adus o scădere de 150.000 de tranzacții pe plan intern”, arată reprezentantul Autovit.ro.