Editura Evenimentul si Capital

SĂRBĂTORI FĂRĂ DIETĂ - Cinci sfaturi-cheie de la Dr. Laura Ene, autoarea cărții CAPCANELE DIETELOR

Dr Laura Ene
Autor: | | 0 Comentarii | 4065 Vizualizari

Ne putem bucura de deliciile de la mesele de sărbători fără vinovăție și fără frustrări? Dr. Laura Ene, medic primar în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, autoarea cărții Capcanele dietelor. Dietă pe viață sau stil de viață? (Editura ALL, 2018), ne-a oferit soluții neașteptate. În urma întâlnirii de la Cărturești Verona cu Dr. Laura Ene, au rezultat câteva reguli prietenoase cu poftele specifice sărbătorilor de iarnă, dar și cu silueta. Sfatul doctorului este ca, în această perioadă de belșug alimentar, să ne propunem menținerea greutății actuale, nu scăderea în greutate

Regula nr. 1: Nu întâmpina niciodată mesele festive cu stomacul gol!

Indiferent dacă ești gazdă sau invitat, apelează la acest truc. Evită să te înfometezi cu gândul la ospățul care te așteaptă, din cauză că foamea și pofta, într-o strânsă alianță, devin cei mai mari inamici ai siluetei tale. Începe-ți ziua cu un mic dejun normal și respectă-ți orele de masă din ziua respectivă, chiar dacă mănânci totuși mai puțin. Astfel, la petrecere îți va fi mult mai simplu să alegi cu grijă și calm alimentele.

Regula nr. 2: Mănâncă ce ți-ai pus în farfurie, în loc să ciugulești de pe masă!

Chiar dacă aparent ciugulitul pare o variantă mai puțin consistentă, de fapt nu vei reuși decât să te păcălești cu privire la cantitatea de mâncare consumată. Ia-ți o farfurie normală și pune-ți câte o bucățică din tot ceea ce îți face cu ochiul de pe masă. Mai pune-ți maxim o porție din ceea ce ți-a plăcut cel mai mult din preparatele pe care le-ai gustat.

Regula nr. 3: Savurează din plin fiecare gură de mâncare!

Amintește-ți să te bucuri de ceea ce mănânci și nu confunda mesele festive cu o cursă de umplut stomacul contracronometru. Ia bucăți cât mai mici de mâncare, mestecă bine fiecare îmbucătură, savurează, înghite și abia apoi ia următoarea înghițitură. Din când în când, mai lasă tacâmurile jos, apoi întoarce-te cu plăcere la ritualul mesei.

Regula nr. 4: Alege alimente tradiționale, specifice sărbătorilor de iarnă!

Cu alte cuvinte, aceasta este modalitatea prin care îți poți cheltui caloriile pe ceva deosebit, economisind atunci când vine vorba despre cartofi, orez, pâine, brânză. Alimentele pe care le consumi în mod obișnuit îți stau la dispoziție în oricare zi a anului, dar sarmalele, cozonacul, toba sau alte preparate tradiționale sunt alegerile potrivite pentru mesele de sărbătoare.

S-a intamplat in direct, la Realitatea TV! Rares Bogdan: Vor sa ma aresteze

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Sănătate

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI