Cu falimentul la poartă, sindicatele acceptă compromisuri.
Sub ameninţarea falimentului, a suspendării licenţei de zbor şi a lichidării celui mai mare operator aerian din Peninsulă, cei circa 25.000 de salariaţii Alitalia şi-au trimis liderii sindicali înapoi la masa negocierilor, anunţă agenţia italiană ANSA. Cinci dintre cele mai importante grupări sindicale care alcătuiesc Alitalia, printre care şi puternicul CGIL, au semnat ieri acordul-cadru propus de CAI, care prevede concedierea a peste 3.250 de angajaţi şi crearea unei noi companii aeriene în urma fuziunii cu AirOne. Liderii de sindicat se arată pe ultima sută de metri din ce în ce mai deschişi către reducerile de personal şi de salarii, măsuri de redresare economică propuse de consorţiul italian CAI. Singurii care se opun planului avansat de oamenii de afaceri italieni sunt sindicatele piloţilor şi cele ale însoţitorilor de zbor. Lufthansa şi Air France-KLM, interesate
Reluarea negocierilor cu CAI este dublată de discuţii deschise de sindicate cu germanii de la Lufthansa. Preşedintele companiei aeriene germane, Wolfgang Mayrhuber, s-a deplasat personal în Peninsulă pentru a participa la negocierile cu membrii puternicelor grupări sindicale italiene. Cei peste 24 de milioane de pasageri care apelează la serviciile operatorului aerian italian nu-i lasă reci nici pe francezii şi olandezii de la Air France-KLM, care deţin deja 2% din compania italiană.
„În ciuda dezastrului economic în care se află, Alitalia este principalul partener al grupului franco-olandez“, scrie publicaţia franceză „Les Echos“. Potrivit presei franceze, grupul doreşte să deţină o cotă importantă din noua Alitalia. De preluarea falimentarei companii italiene s-au arătat interesaţi şi venezuelenii lui Hugo Chavez, prin compania aeriană Aserca Airlines.
SITUAŢIE
Alitalia pierde şi bani, şi pasageri
Augusto Fantozzi, administratorul numit de guvernul italian pentru Alitalia, a declarat că numărul biletelor a scăzut cu mai bine de 100.000 în septembrie, pe baza incertitudinii în care se află compania, scrie BBC. Aproximativ 65% din traficul aerian intern al Italiei este asigurat de falimentara companie de stat. Autorităţile italiene au hotărât suplimentarea trenurilor pe rutele interne, anticipând zeci de anulări de zboruri la sfârşitul acestei săptămâni.