Aproximativ 76% dintre români folosesc rețelele sociale cel mai mult pentru a urmări postările prietenilor. Cele mai comune activităţi făcute de români în mediul online sunt urmărirea prietenilor şi reacţionarea la postări cu like-uri, „inimi” sau alte reacţii.

Potrivit cercetării realizate de Exact Business Solutions, aproximativ jumătate dintre români au comentat la postări şi 41% au postat o poză pe profilul personal în ultimele trei luni.

Totodată, cea mai puţin comună activitate desfăşurată de români pe reţelele sociale este postarea de video-uri sau live-uri. Această activitate este desfăşurată de mai puţin de 10% dintre aceştia.

Studiul mai scoate în evidență că femeile sunt în general mai active pe reţelele sociale decât bărbaţii. Astfel, sunt înregistrare diferenţe pozitive pe majoritatea activităţilor. Opt din zece femei (80%) au dat like-uri/reacţii/inimi la postări în ultimele trei luni, semnificativ mai multe comparativ cu bărbaţii (71%).

Cum folosesc sute de mii de români rețelele sociale

Aproape jumătate dintre femei (47%) au postat o poză pe reţelele sociale în ultimele trei luni, comparativ cu procentajul bărbaţilor, care este semnificativ statistic mai mic (34%).

În acelaşi timp, 44% dintre femei au dat „share” (au distribuit) o poză pe profilul personal, procentaj ce este semnificativ statistic mai mare comparativ cu cel înregistrat de bărbaţi (36%).

Mai mult de o treime dintre femei (34%) au postat un story/o poveste în ultimele trei luni, procent de asemenea semnificativ mai mare comparativ cu cel al bărbaţilor (20%). Tinerii (18-30 ani) postează mai multe story-uri, în timp ce persoanele mature (46-65 ani) postează pe profilul personal şi comentează la posturi mai mult.

Pe de altă parte, tinerii sunt mai puţin activi comparativ cu procentele înregistrate de toţi respondenţii în ceea ce priveşte. Postarea pe profilul personal (17%), comentarea la postări (37%), precum şi distribuirea unui post pe profilul personal (30%).

„Persoanele mai mature pe de altă parte (46-65 ani) rămân cumva într-o zonă ‘tradiţională’ în ceea ce priveşte activitatea pe care o desfăşoară pe reţelele sociale. Acestea întreprind mai degrabă activităţi care au apărut odată cu reţelele sociale: comentatul la postări, distribuirea acestora.

Dacă ne uităm la cele care sunt mai nou apărute, precum story-urile, vedem că aici avem o activitate foarte scăzută în rândul utilizatorilor maturi. Spre deosebire de tineri, care sunt foarte activi în această zonă”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions, scrie Agerpres.