Evenimentul Zilei > Actualitate > Informațiile private, de pe internet, greu de înlăturat
Informațiile private, de pe internet, greu de înlăturat

Informațiile private, de pe internet, greu de înlăturat

Informațiile private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media sunt greu de înlăturat pentru opt din zece utilizatori de Internet (82%) din întreaga lume, iar peste o treime dintre aceştia au admis faptul că nu au absolut nicio idee despre cum ar putea să facă acest lucru, potrivit unui studiu Kaspersky.

Conform raportului „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”, consumatorii au arătat că nu sunt îngrijoraţi numai de datele lor private, ci şi de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, 24% dintre consumatori susţin că datele lor personale sau informaţii despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

De asemenea, 43% dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-şi ascunde informaţiile de atacatorii cibernetici, 41% de site-urile web pe care le vizitează sau în proporţie de 37% de alte persoane care ar putea accesa acelaşi dispozitiv.

În plus, unii utilizatori rămân îngrijoraţi cu privire la stocarea informaţiilor personale pe dispozitivele lor. Astfel, 1 din 5 utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicaţiile pe care le foloseşte pe dispozitivul său mobil.

„Există multe modalităţi prin care vă puteţi controla amprenta digitală. Una dintre ele este să ţineţi cont cu cine împărtăşiţi datele personale şi să înţelegeţi cum ar putea fi acestea folosite. Orice informaţie care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luaţi măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înţelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranţă pe internet şi cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezenţe pozitive online, de îmbunătăţirea reputaţiei personale şi de deschiderea către oportunităţi viitoare”, explică Marina Titova, head of consumer product marketing la Kaspersky.

Potrivit raportului, 82% dintre consumatori susţin că au încercat să înlăture informaţii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media. Cu toate acestea, o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru, relevă raportul de specialitate.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: