Rețelele de socializare, principalele surse de fake-news legat de conflictul din Israel.

Rețelele de socializare, principalele surse de fake-news legat de conflictul din Israel.

Atacul Hamas asupra Israelului marchează o nouă eră pentru dezinformare, care are loc în cea mai mare parte online. Mai ales pe rețele de socializare cum ar fi X, fostul Twitter. Aceasta rețea a rămas fără foarte mulți angajați pe securitate, astfel că inclusiv Musk a ajuns să dezinformeze.

Platforma de socializare X a lui Elon Musk este plină de informații false despre conflict. Chiar Musk a participat la acest lucru, indicând drept bun un cont care răspândea informații false. Ulterior, Musk a revenit. „Ca întotdeauna, încercați să rămâneți cât mai aproape posibil de adevăr. Chiar și pentru lucrurile care nu vă plac.”

De la conturi false de jurnalişti până la jocuri video cu tematică de război care alimentează naraţiuni false, platformele sunt pline de dezinformare. Așa că acum specialiștii se luptă să reţină un tsunami de dezinformare în jurul ostilităţilor palestino-israeliene. Asta după ce au anulat politicile de moderare a conţinutului. Astfel s-a ajuns la urmărirea unor imagini care nu aveau nicio legătură cu actualul conflict.

Spre exemplu, imaginile cu militanții Hamas care ar fi zburat peste zid cu parapantele. Acestea erau de fapt cu parașutiști egipteni. Aceștia din urmă făceau parașutism peste Academia Militară Egipteană din Cairo.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dezinformare, cuvântul de ordine pe rețelele de socializare

O altă dezinformare crasă a fost cea legat de ajutorul de 8 miliarde pe care Biden ar fi decis să îl acorde Israelului. Memorandumul de la Casa Albă apărut online a fost unul fals. Imagini de la un alt festival de muzică despre care s-a spus că ar fi recente și de la Supernova.

Aceasta a fost o altă dezinformare care a circulat pe rețelele de socializare. Un alt videoclip care arată evrei care fug în timp ce sunau sirenele raidului aerian în Ierusalim. Nici acesta nu are legătură cu ciocnirile din octombrie. Videoclipul a apărut pentru prima dată online cu cel puțin patru zile înainte de 7 octombrie. Conflictul, spun experții, oferă un studiu de caz sumbru al capacității reduse a platformelor proeminente.

Așa cum ar fi Facebook și X, deținute de Meta, de a combate informațiile false. Experții se tem că aceste mișcări au crescut riscul de dezinformare care provoacă prejudicii în lumea reală. Ele amplifică ura și violența, în special într-un scenariu de criză cu evoluție rapidă, cum este cel care se desfășoară în Israel și Gaza.