Rețeaua socială care a acaparat zeci de milioane de utilizatori și s-a prăbușit. Concurența a zdrobit-o

Rețeaua socială care a acaparat zeci de milioane de utilizatori și s-a prăbușit. Concurența a zdrobit-o Rețea socială. Sursa foto: Unsplash

Hi5 a fost unul dintre primele site-uri de socializare care a câștigat popularitate, fiind lansat în iunie 2003 de către Ramu Yalamanchi. A atras rapid un număr impresionant de utilizatori la nivel mondial, ajungând la zeci de milioane. Totuși, acest succes nu a fost de lungă durată.

Platforma nu a reușit să se adapteze la competiția crescută, fiind acum privită ca un precursor al unor rețele sociale mai recente, cum ar fi Facebook și Instagram.

Hi5, una dintre cele mai utilizate rețele sociale din lume

Hi5 a avut la bază aceleași principii ca Facebook și a fost lansat pentru a facilita conectarea între prieteni și cunoștințe, oferind utilizatorilor posibilitatea de a-și crea profiluri personale, de a adăuga prieteni și de a împărtăși fotografii și mesaje.

În primii săi ani, site-ul a cunoscut o expansiune rapidă, devenind extrem de popular în America Latină, Asia și Europa de Est.

Ne puteți urmări și pe Google News

Hi5 a atins apogeul popularității în decembrie 2007, cu 97 de milioane de utilizatori la nivel mondial.

În România, platforma a avut cea mai mare audiență în vara anului 2010, când numărul conturilor depășea patru milioane.

Hi5

Hi5. Sursa foto: Wikipedia/ Hepumut

Platforma a căzut la fel de repede pe cât a urcat în popularitate

Pe măsură ce rețelele sociale precum Facebook au devenit din ce în ce mai populare la nivel mondial, Hi5 a început să-și piardă utilizatorii.

Declinul său s-a datorat mai multor factori, inclusiv absenței inovației și actualizărilor frecvente, preocupărilor legate de securitate și confidențialitate, precum și, poate cel mai important aspect, competiției intense din partea altor platforme.

În 2011, Hi5 a fost cumpărat de compania Tagged, care și-a propus să-și extindă baza de utilizatori și să se concentreze pe piața jocurilor sociale.

După achiziție, Hi5 a început să evolueze spre o platformă dedicată jocurilor și divertismentului, renunțând astfel la identitatea sa inițială de rețea socială.

Hi5, o rețea socială, dar și una de divertisment

Hi5 oferea o varietate de funcționalități care au contribuit la popularitatea sa. Utilizatorii puteau crea profiluri detaliate, incluzând informații personale, interese și fotografii, ceea ce le permitea să se exprime și să se conecteze cu alții.

Platforma facilita adăugarea prietenilor, ajutând utilizatorii să își construiască rețele sociale.

Una dintre cele mai atractive caracteristici era posibilitatea de a încărca și partaja albume foto, ceea ce încuraja interacțiunea vizuală între utilizatori.

Aplicație

Aplicație. Sursa foto: Arhiva EVZ

Hi5 oferea, de asemenea, opțiuni de mesagerie privată și comentarii publice pe profilurile prietenilor, sporind astfel comunicarea.

În plus, platforma integra diverse jocuri și aplicații, similar cu ceea ce avea să facă mai târziu Facebook, adăugând un element de divertisment și interactivitate care atrăgea utilizatorii.

Revista presei