O nouă fraudă pe Messenger. Cei care cad în capcană rămân fără bani pe card

O nouă fraudă pe Messenger. Cei care cad în capcană rămân fără bani pe card Messenger. Sursa foto: Anna/ Pixabay

România. A apărut o nouă formă de înșelăciune pe Messenger, în care numeroși utilizatori au căzut victime, pierzându-și astfel banii din conturi.

Experții sugerează să nu răspundeți la niciun mesaj de la un prieten care vă cere să trimiteți un cod prin e-mail, pentru că riscați astfel să fiți înșelați.

Tot mai mulți români cad pradă înșelăciunilor pe Messenger

Infractorii își câștigă încrederea prin trucuri care vă fac să urmați indicațiile unui „prieten” virtual, astfel încât să furnizați datele bancare și să rămâneți fără bani. Aceștia se bazează pe dorința de a ajuta și pe lipsa verificării mesajelor.

Victima primește un mesaj pe Messenger cerându-i-se să trimită un cod, primit recent, unui alt prieten din lista de contacte.

Ne puteți urmări și pe Google News
escrocii pe rețelele sociale

Escrocherie. Sursa foto: Dreamstime.com

Codul respectiv permite preluarea identității victimei, iar infractorii folosesc contul fals pentru a trimite prietenilor oferte de investiții extrem de profitabile.

În realitate, persoana afectată este doar un paravan pentru cei care îi controlează contul.

Codul resetează parola contului

Polițiștii îi sfătuiesc pe utilizatorii de Messenger să fie extrem de atenți la divulgarea informațiilor bancare online.

Inspector principal Florin Ionuț Zaborilă, ofițer în cadrul Compartimentului de Investigare a Infracțiunilor Informatice, a explicat că acel cod solicitat este, de fapt, codul de resetare a parolei, destinat obținerii accesului la cont.

După ce contul este compromis, infractorii îl utilizează în diverse campanii de phishing, având avantajul că beneficiarii au încredere în persoanele care le-au trimis mesajele pe Facebook.

Facebook și Instagram anchetate, Meta

Facebook. Sursa foto: dreamstime.com

„E foarte important să avem o igienă a datelor personale, aceasta va veni la pachet cu igiena datelor financiare. Acest lucru înseamnă o grijă deosebită pentru datele de stare civilă și mai ales pentru datele cardului”, a mai spus expertul.

În Iași, până la sfârșitul anului trecut au fost înregistrate 50 de plângeri, iar de la începutul acestui an, numărul persoanelor afectate a crescut de trei ori, potrivit tvrinfo.ro.

Revista presei
Pași în gol. Volumul 2