Recentele restricții pe Valea Oltului, doar începutul. Șoferii vor de îndurat în continuare

Recentele restricții pe Valea Oltului, doar începutul. Șoferii vor de îndurat în continuare Valea Oltului. Sursa foto: Facebook/ CNAIR

Vâlcea. Restricțiile de până acum de pe Valea Oltului, care au durat timp de o lună, sunt doar începutul, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Aceștia susțin că restricțiile rămân și vor urma și altele, cât de curând.

În acest context, i se solicită Ministerului Transporturilor investiții în calea ferată Sibiu – Vâlcea, o rută alternativă de transport pe acest segment rutier.

Primele restricții de pe Valea Oltului sunt doar începutul

Asociația afirmă că există încă mulți copaci care trebuie tăiați și că antreprenorul turc are lucrări suplimentare de efectuat pe versant, necesitând acces la și de pe DN7.

Pentru a asigura siguranța șoferilor, banda alternativă 2+1 în direcția Râmnicu Vâlcea va rămâne închisă, iar traficul va fi dirijat pe cele două benzi disponibile spre Sibiu, câte una pentru fiecare direcție.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Sperăm ca forajele geotehnice să fie terminate în octombrie, iar proiectul tehnic să fie livrat de Mapa în decembrie 2024, cel mai târziu, cu un an întârziere față de termenul contractual.

Astfel încât în 2025 să vedem lucrări (mult) mai consistente față de mizilicul servit pe kilometrul de la Boița din capătul lotului unde a început, breaking news, să miște o foreză la piloții unei structuri”, susțin cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Valea Oltului

Valea Oltului. Sursa foto: Facebook/ CNAIR

Ministerul Transporturilor, solicitat să repare calea ferată

Se susține că restricțiile parțiale sau chiar totale de pe Valea Oltului sunt o certitudine și pentru anul 2025.

Acest scenariu este prevăzut pe durata lucrărilor turcilor de la Mapa, care vor interveni în cinci-șase puncte critice unde Autostrada A1 se apropie foarte mult de, și/sau traversează DN7.

În acest context, se solicită imperativ Ministerului Transporturilor să repare calea ferată, aducând-o la parametrii inițiali proiectați, adică o călătorie de 80 de minute cu un tren InterRegio între Lotru și Sibiu.

Între timp, CFR Călători a luat decizia de a retrage trenurile suplimentare introduse anterior.

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu. Sursa foto: Facebook/ grindeanusorin

Se cere publicarea unui calendar al următoarelor închideri

Asociația mai afirmă că, dacă nu există nicio posibilitate pentru o deviere rutieră locală normală de la circulația de pe Valea Oltului, ar trebui măcar să se ofere navetiștilor o alternativă, care să poată fi implementată în câteva luni cu voință și resurse financiare adecvate.

„De asemenea, o minimă dovadă de bun simț ar fi ca antreprenorul și oficialii CNAIR să publice DIN TIMP un calendar clar al următoarelor închideri totale și restricții parțiale pe DN7 pentru ca șoferii și transportatorii să-și poată planifica ruta de tranzit. Atât, ne-am lămurit că mai mult nu pot”, mai susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastrutură.

Revista presei
Parisul la răscruce