Firmele mici isi fac loc pe langa greii publicitatii cu spatii de nisa.
Publicitatea este mai ieftina si isi atinge mai bine scopul atunci cand apare in locuri la care nici nu ne-am fi gandit: in lifturi, pe manerele din metrou, in saloanele de coafura, in toalete si chiar pe reversul biletelor de transport in comun.
In plus, este chiar mai ieftina decat variantele traditionale, bannerele stradale sau reclama la TV. Pentru agentii, afacerea publicitatii neconventionale umfla conturile, cu toate ca este inca la inceputuri.
Compania Elevate a inceput in urma cu aproape doi ani sa promoveze reclama in lifturile din cladirile de birouri din Bucuresti ca metoda inovativa de a vinde produsele. Investitia a presupus costuri relativ reduse - doar 3.000 de euro, isi aminteste Tudor Maxim, unul dintre cei trei fondatori ai agentiei.
Firma lui Maxim a continuat "sa cucereasca" lifturi din alte 13 orase din tara cu ajutorul unui fond de investitii si estimeaza anul acesta venituri de 250.000 de euro. "Ideea de afaceri a venit chiar in lift, pornind de la nevoia personala de a avea ceva interesant de vazut in interiorul unui spatiu monoton", spune fondatorul Elevate.
De la restaurante de tip fast-food (KFC sau Pizza Hut), la autoturisme (Renault, Seat, Honda), la produsele unor institutii financiare (Banca Romaneasca sau Romstal Leasing), toate sunt promovate in lifturile din Bucuresti. Aparent, orice se poate vinde in lift.
Salon Style Media promoveaza mesajul publicitar in saloanle de infrumusetare. Ideea a fost implementata in Romania impreuna de Oops Media, pionierii publicitatii in toalete.
Potrivit directorului agentiei, Lucian Toma, pana in prezent s-au desfasurat campanii publicitare la diferite produse, de la cele pentru ingrijire personala, racoritoare, ciocolata si medicamente, pana la fast-fooduri, campanii umanitare si chiar autoturisme.
De reclamele in metrouri se ocupa Lemon Design. Ei vor sa monteze in trenuri manere pe care pot fi aplicate mesaje publicitare. Mihail Draghici, managerul agentiei, intentioneaza sa monteze in statiile de metrou chiar si "holograme" (dynascan-ere, ecrane cilindrice la care poti privi din orice unghi), precum si un poolsystem (imagine proiectata pe podea si animata printr-un senzor de miscare).
IN LIFTURI
Companiile au idei trasnite La capitolul "idei ingenioase" ale companiilor lista este lunga, iar agentiile fac cu greu fata cerintelor clientilor. La Elevate, de exemplu, au venit clienti care au cerut ca mesajul vizual al unei marci de cafea sa fie sustinut cu mirosul de cafea proaspata.
Un alt client a cerut ca la intrarea in lifturile din cladirile de birouri sa fie pozitionati manechini care sa promoveze diferite articole de imbracaminte de lux.
Pentru o alta campanie pentru Renault, agentia a folosit in loc de afise o serie de oglinzi in care te vedeai la volanul unui Clio. "Am avut cerinte mai deosebite, insa am reusit sa implementam doar o parte dintre acestea", spune Tudor Maxim.