La îndemnul partidului liberal de opoziție Momentum, miile de participanți la miting și-au început marșul de la clădirea în care se află sediul redacţiei site-ului de ştiri index.hu şi s-au îndreptat spre reşedinţa oficială a prim-ministrului Viktor Orban din Castelul Buda scandând „Democraţie!” şi „Ne-am săturat!”.

Patronii site-ului de știri Index.hu, care sunt parteneri de afaceri ai premierului Viktor Orban, au hotărât, miercuri, să-l demită pe redactorul-șef Szabolcs Dull, decizie în urma căreia întreaga echipă de conducere şi aproape toţi angajaţii şi-au depus demisia vineri. Index.hu este cel mai popular site de știri din Ungaria, iar acum viitorul său este pus sub semnul întrebării.

De mai mulţi ani, Index.hu este deţinut, mai mult sau mai puţin direct, de oameni de afaceri care îl susţin pe premierul Ungariei, Viktor Orban.

O fundaţie creată de proprietari şi redacţie a garantat independenţa site-ului şi autonomia redacţiei, dar în tot acest timp aranjamentul atârna de un fir de păr deoarece proprietarii au ultimul cuvânt. Recent, aceştia au făcut propuneri de externalizare a conţinutului site-ului de ştiri, într-o aparentă încercare de a îmblânzi caracterul incisiv al articolelor politice publicate.
Dull şi redactorii s-au opus ferm acestei schimbări.

Cu excepţia Index.hu, în Ungaria aproape că nu există mijloace de informare care să nu fie controlate de premierul Orban şi anturajul său, informează Agerpres.

De mai mulţi ani, Index.hu era deţinut, mai mult sau mai puţin direct, de oameni de afaceri care îl susţin pe premierul Ungariei, Viktor Orban. O fundaţie creată de proprietari şi redacţie a garantat teoretic independenţa site-ului şi autonomia redacţiei, dar în tot acest timp aranjamentul atârna de un fir de păr, întrucât tot proprietarii aveau ultimul cuvânt. Recent, aceştia au făcut propuneri de externalizare a conţinutului site-ului de ştiri, într-o aparentă încercare de a îmblânzi caracterul incisiv al articolelor politice publicate. Dull şi redactorii s-au opus ferm acestei schimbări.

Cu excepţia Index.hu, în Ungaria aproape că nu mai există mijloace de informare care să nu fie controlate de premierul Orban şi anturajul său.