Protecţia consumatorilor nu este pregătită facă faţă abuzurilor din serviciile financiare

Protecţia consumatorilor  nu este pregătită facă faţă abuzurilor din serviciile financiare

Banca Naţională nu se implica în problemele de protecţie a consumatorilor de servicii financiare. Prin lege, autoritatea de stat unde au trecut aceste reglementări de la BNR a fost Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

„Protecţia consumatorilor nu este pregătită să facă asta. Nu au de ce să se aştepte consumatorii că vor găsi protecţia acolo, pentru că nu au specializare. Băncile trebuie să preia această chestiune, este răspunderea mare a băncilor", a mai afirmat Adrian Vasilescu, consilier de strategie la Banca Naţională a României (BNR), într-o conferinţă de specialitate, citată de Agerpres "O să vă spun un lucru foarte trist. La Legea dării în plată am pierdut doi ani cu dezbateri seci şi împotriva dreptului cu această lege ca să ajungă la Curtea Constituţională, să o dea înapoi şi să ne trimită înapoi la origine, adică la Codul Civil. Doi ani au fost pierduţi. Nici acum încă nu ştim exact ce va fi această trimitere la Codul Civil. Autorii legii mai spun încă în spaţiul public că legea nu s-a schimbat. Legea e schimbată radical. Ceea ce Legea dării în plată spunea că este la cheremul debitorului, să decidă el când şi cum dă casa înapoi, noua reglementare trimisă de Curtea Constituţională este că decide un judecător, deci trebuie să ajungi în instanţă, să te judeci cu banca şi acel judecător trebuie să se uite la articolul 1721 din Codul civil care este impreviziunea", a spus Vasilescu.