Lucrările de reconstrucţie a podului feroviar şi de amenajare a albiei râului Târlung sunt executate de o asociere formată din două firme româneşti – Confer Group (lider de asociere) şi Construcţii Feroviare Drumuri Poduri – şi subcontractantul declarat Radaria SRL, în baza contractului semnat în data de 7 aprilie 2021, a cărui valoare financiară este de 24,593 milioane de lei, fără TVA.

Conform proiectului tehnic, constructorul va realiza pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 de metri, suprastructură metalică de tip grindă cu zăbrele cale jos, iar infrastructura va fi din culee fundate indirect.

Specificațiile tehnice ale proiectului

Caracteristicile tehnice şi parametrii specifici ai acestui obiectiv de investiţii sunt: suprafaţa totală proiectată în zona întabulată – 17.000 metri pătraţi; deschidere pod – 70 metri, lungime linie reabilitată – 301.603 metri, prag deversor şi bazin disipator cu lăţimea – 60,85 metri, ziduri de sprijin din beton armat (mal stâng şi mal drept) – 60,20 metri + 19,05 metri (aval şi amonte), apărare de mal din gabioane (mal stâng şi mal drept) – 184 metri.

Finanţarea pentru lucrările de reconstrucţie a podului CF din comuna Budila şi de amenajare albie este asigurată din fonduri de la bugetul de stat, iar durata contractului este de 9 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adaugă o perioadă de maximum 3 luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică.