Profesorii NU VOR ca PĂRINȚII să vadă CUM SE POARTĂ cu COPIII LOR

Profesorii NU VOR ca PĂRINȚII să vadă CUM SE POARTĂ cu COPIII LOR

Federația Națională a Părinților susține necesitatea funcționării camerelor de supraveghere, pe întreaga durată a anului școlar în sălile de clasă, pentru a se evita actele de violență, dar sindicatele din învățământ cred că acestă măsură ar conduce către un posibil un furt intelectual.

„La nivel de zonă urbană, în şcoli există aceste camere de supraveghere şi în interior şi la exterior. Sunt camere şi în sălile de curs şi acolo, din păcate, nu sunt puse în funcţiune. Am discutat această problemă şi cu liderii sindicatelor, astfel încât, atunci când primesc o sesizare de la părinţi, de la elevi pe diferite speţe cum ar fi actele de violenţă, să pot să aduc dovezi. Mi-este foarte greu să pot să mă duc cu o grămadă de cereri, la minister şi să încerc să demonstrez. Aceste înregistrări vor fi folosite doar când avem o situaţie punctuală. Iar o eventuală sesizare trebuie făcută în două-trei zile pentru să şcoala nu are posibilitatea de a stoca toate filmările din toate clasele unei şcoli”, a declarat, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar (FNAP-IP), Iulian Cristache, potrivit Mediafax.

În schimb, sindicaliștii din învățământ  susțin că  funcționarea camerelor de supraveghere în sălile de clasă pe  întreaga durată a anului școlar  ar crea un posibil furt intelectual și ar fi nevoie de acordul profesorilor și al părinților.

„Înregistrarea într-o sală de clasă se poate face doar cu acceptul cadrului didactic şi cu buna ştiinţă a părinţilor pentru că discutăm, în mare măsură, despre copii minori. Se poate pune problema unui furt intelectual pentru că fiecare profesor are drept de proprietate faţă de ce face el la oră, la clasă. Are schiţa lui de lecţie, are strategia lui, care nu se poate pune la dispoziţia oricui. Profesorii nu sunt sclavi pe plantaţie şi se ia orice decizie fără a se ţine cont de poziţia lor. Este un sistem cu circuit închis, nu vine cineva, din afară, să monitorizeze ceea ce se întâmplă în clasă”, a adăugat preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor. Potrivit acestuia, ”sunt situaţii în care se justifică funcţionarea camerelor de supraveghere în şcolile de învăţământ special”.

În schimb, Consiuliul Național al Elevilor arată că impactul bugetar ar fi foarte mare iar puține școli din România își permit să instaleze camere de supraveghere. „Nu ştiu de ce ar trebui să intrăm în intimitatea elevilor şi profesorilor pentru a-i supraveghea pe tot parcursul anului. Foarte puţine şcoli au camere de supraveghere achiziţionate. Majoritatea unităţilor de învăţământ, atunci când au loc examenele naţionale, improvizează astfel de camera de luat vederi, cum ar fi camera de la laptop sau camere foarte micuţe, cumpărate şi ataşate pe pereţi în timpul examenelor, iar apoi sunt deconectate. Deci această iniţiativă ar însemna un impact foarte mare bugetar şi nu vedem oportună o astfel de situaţie”, a adăugat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Vlad Ştefan.

Cel mai recent caz de agresiune al unui profesor asupra unui elev s-a întâmplat în martie a.c la o școală din Botoșani, la ora de muzică. Atunci, profesorul Alexandru Boatcă a agresat un elev de 13 ani verbal și fizic încât a fost nevoie de intervenția colegilor săi pentru a calma situația conflictuală.

În februarie a.c, secretarul de stat în ministerul Educației, Liviu Pop arată că în anul școlar 2015-2016. circa 60 de profesori au fost sancționați pentru acte de violență contra elevilor. „Aproximativ 60 de profesori au fost sancţionaţi anul trecut pentru violenţă în şcoli. Nu avem evidenţa sancţionării în afara unităţilor şcolare pentru că nu este atributul nostru. Vrem să întărim în zona aceasta, paza şi disciplina dacă o putem numi aşa”  declara Liviu Pop.

În schimb, Ministerul Educației arată că annual circa 19 000 de acte de violență se pretrec în școlile din România. Potrivit datelor centralizate de către Ministerul Educaţiei, anual, se înregistrează aproximativ 19.000 de acte de violenţe în unităţile şcolare de la noi din ţară. Specialişii sunt de părere că numărul loor este chiar mai mare deoarece multe astfel de agresiuni nu sunt declarate.