INVENŢIE. Producătorii vor afla dacă îţi place un film ÎNAINTE SĂ ÎL VEZI

INVENŢIE. Producătorii vor afla dacă îţi place un film ÎNAINTE SĂ ÎL VEZI

Un grup de cercetători japonezi a creat un model matematic prin care se poate prezice succesul unui film din punctul de vedere al încasărilor (box-office), scrie vineri revista New Journal of Physics, citată de AFP.

Cercetătorii de la Departamentul de fizică şi matematici aplicate al Universităţii din Tottori (Japonia) au folosit în modelul creat datele ce reflectă cheltuielile publicitare zilnice a 25 de filme difuzate în cinematografele din Japonia, precum "Avatarul" lui James Cameron, lider în box-office-ul mondial cu încasări de 2,78 miliarde de doalri, "Codul lui Da Vinci" al regizorului Ron Howard, "Piraţii din Caraibe 3" sau "Spider-Man 3". Ei au avut în vedere şi popularitatea filmelor reflectată de numărul de postări de pe reţelele de socializare, iar pe baza tuturor acestor informaţii au calculat probabilitatea ca o persoană să vizioneze un film într-un cinematograf japonez.

Potrivit matematicienilor japonezi, rezultatele prezentate sub forma unor grafice corespund încasărilor efective rezultate în urma difuzării filmelor, ceea ce face ca acest model matematic să poată furniza indicaţii corecte asupra succesului unui film chiar înaintea ieşirii sale pe marele ecran. Ei susţin că modelul poate fi aplicat şi în alte domenii, cum ar fi cel muzical, al comercializării de băuturi gazoase sau în cazul evenimentelor locale.

Ne puteți urmări și pe Google News