Primul test în România cu noul Audi A3. Clasic şi modern

Primul test în România cu noul Audi A3. Clasic şi modern

Am efectuat primul test în România cu a treia generaţie Audi A3, modelul care a "inventat" segmentul compact premium. Deşi aminteşte evident de fosta generaţie, noul A3 este o maşină regândită din temelii.

Vă vine sau nu să credeţi, vechiul A3 a fost scos pe piaţă în 2003. Chiar şi la o vârstă "venerabilă" şi în condiţiile în care Audi şi-a dublat între timp portofoliul de modele, fiecare al şaselea autoturism vândut anului trecut de producătorul german a fost un A3. A treia generaţie A3 nu putea apărea într-un moment mai potrivit. După primele opt luni ale lui 2012, Audi a redus diferenţa faţă de BMW, liderului segmentului premium în ultimii şapte ani, la numai 2.100 de maşini livrate. La nivel mondial!

În august, ritmul anual de creştere a vânzărilor Audi (13%) era de aproape două ori mai mare decât cel obţinut de BMW. Pe de altă parte, când Audi "inventa" segmentul compact premium - se întâmpla în 1996 - nici BMW, nici Mercedes- Benz, nici măcar Volvo nu ofereau un model similar.

BMW a răspuns cu Seria 1 abia 2004. Mercedes-Benz şi Volvo şi-au prezentat alternativele chiar în acest an. Cu noile şi arătoasele Clasa A şi V40 pe piaţă, a treia generaţie Audi A3 are nevoie de mult mai mult decât un design clasic, care şi-a dovedit durabilitatea. "Văr primar" cu noul Golf Deşi aminteşte evident de fosta generaţie, noul A3 este o maşină regândită din temelii. Una realizată pe platforma tehnică pregătită să dea naştere celor mai multe autoturisme produse de gigantul VW (inclusiv a şaptea generaţie Golf), dar şi prima din acest segment la construcţia căreia aluminiul a fost folosit intensiv (aripile şi capota au fost modelate din acest material). Spre bine său, A3-ul testat ieri în premieră absolută pe drumurile din România, este altoit cu un pachet tehnologic ultramodern.

Sistemul de afişaj 3D, monitorul retractabil care aminteşte de o tabletă zveltă, sistemul de comandă MMI cu touch în partea superioară a butonului principal, frâna de parcare electromecanică şi posibilitatea creării propriului hotspot WiFi vor fi pe placul şoferilor din zilele noastre. De altfel, bogăţia echipamentelor şi calitatea aparentă a materialelor şi finisajelor sunt comparabile cu cele regăsite în modele de două, chiar trei ori mai scumpe. Alergic la gropile din Bucureşti Audi a îmbunătăţit ţinuta de drum, dar setarea mai dură a suspensiilor (chiar şi în modul "Confort", care poate fi selectat printr-o simplă apăsare de buton) nu se împacă prea bine cu gropile din Bucureşti. În comparaţie cu BMW Seria 1, şoferul are o poziţie la volan mult înălţată. Locurile din spate, deşi puţin cam claustrofobe, sunt însă mult mai primitoare decât cele din modelul concurent. Alături de versiunea în trei uşi, gama A3 va fi completată cu un Sportback (pregătit pentru prezentarea de la Salonul de la Paris), un Cabrio, dar şi un Sedan. Acesta din urmă, o premieră absolută, urmând a folosi, neîndoielnic, drept un pretext excelent pentru o mică economie celor care vizau un A4. DATE ESENŢIALE: Audi A3 2.0 TDI

  • Model: hatchback compact cu 3 uşi
  • Dimensiuni (Lxlxh): 4,23 x 1,77 x 1,42 m
  • Volum portbagaj: 365 l
  • Motorizare: turbodiesel, 2.0 TDI - 150 CP, 320 Nm, 106 g/km, Euro V
  • Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M
  • Performanţe: 8,6 s (0-100 km/h), 216 km/h (vit. max.)
  • Consum mixt: 4,1 l/100 km (oficial), 7,2 l/100 km (în test, prin oraş)
  • Dotări de bază (selecţie): 8 airbaguri, ABS + ESP, diferenţial electronic (EDS), aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD (MP3, card SD, aux, 8 difuzoare), închidere centralizată cu telecomandă, cotieră faţă, kit de pană.
  • Preţ minim de listă cu TVA: 24.200 de euro
  • Preţ minim de listă versiune testată cu TVA: 27.620 de euro

AM APRECIAT

  • designul elegant şi finisajele impecabile
  • noul sistem de comandă MMI
  • transmisia manuală bine etajată

NU AM APRECIAT

  • combo-ul CD-player/SD reader amplasat în torpedou
  • poziţia la volan, prea înaltă pentru un model cu pretenţii sportive
  • lipsa unui buton de blocare a uşilor la îndemâna pasagerului din faţă

ALTERNATIVE ÎN ACELAŞI SEGMENT BMW Seria 1

  • Dimensiuni: 4,32 x 1,76 x 1,41 m
  • Preţ minim cu TVA*: 22.630 de euro (114i - 102 CP)  

Mercedes-Benz Clasa A

  • Dimensiuni: 4,29 x 1,78 x 1,43 m
  • Preţ minim cu TVA*: 24.676 de euro (A180 - 122 CP)  

Volvo V40

  • Dimensiuni: 4,37 x 1,80 x 1,42 m
  • Preţ minim cu TVA: 22.816 euro (D2** - 115 CP) 

* versiune cu cinci uşi  ** motor turbodiesel

Ne puteți urmări și pe Google News