Evenimentul Zilei > Actualitate > Primăria Capitalei a plătit 20 de milioane de euro pentru fluidizarea traficului. Rezultatul: şoferii stau blocaţi pe străzi
Primăria Capitalei a plătit 20 de milioane de euro pentru fluidizarea traficului. Rezultatul: şoferii stau blocaţi pe străzi

Primăria Capitalei a plătit 20 de milioane de euro pentru fluidizarea traficului. Rezultatul: şoferii stau blocaţi pe străzi

Sistemul de semaforizare din Capitală, care a costat o avere Municipalitatea, nu mai funcţionază. Jumătate din senzorii montaţi pe străzi sunt nefuncţionali şi doar 25% din semafoare sunt conectate la centrul de control care este gestionat de compania UTI, cea care a avut în gestiune contractul privind implementarea sistemului de monitorizare a traficului.

Semafoarele de pe bulevardul Magheru se blochează des, la fel ca şi cele de pe marile bulevarde ale Capitalei. Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Municipalitatea a plătit lunar 100.000 de euro pentru ca sistemul de monitorizare a traficului să fie întreţinut. Centrul de Monitorizare a Traficului a costat Primăria Capitalei 20 de milioane de euro, investiţia fiind realizată de compania UTI.

Ce trebuia să facă sistemul pentru care s-au dat milioane de euro din bani publici

Este punctul unic de comanda al intregului sistem format din urmatoarele doua) sisteme principale:

  • Sistemul de control al traficului urban (UTC)
  • Sistemul de supraveghere video (CCTV)

Sistemul BTMS este o soluţie modernă de management integrat al traficului. Reuneşte mai multe componente dintre care: Urban Traffic Control (UTC), Public Transportation Management (PTM), Closed Circuit Television (CCTV), Control Center Supervisory System cu Strategy Supervisor si Fault Management System. Toate acestea integrate reprezintă un sistem complex care contribuie la fluidizarea traficulului în Bucureşti.

Subsistemele funcţionează integrat şi sunt coordonate în cadrul Centrului de Control al Traficului. La Centrul de Control al Traficului se asigură un management centralizat al tuturor activităţilor de trafic prin intermediul imaginilor din teren, a informaţiilor furnizate de sistemele de control de trafic şi managementul transportului public şi a proceselor de analiză a datelor de trafic.

Sistemul de management al defecţiunilor – detectează defecţiunile din sistem în timp real şi stabileşte activităţile de întreţinere, astfel încât costurile să fie minime. Acest modul centralizează alarmele de defectare a componentelor hardware, software şi de comunicaţie şi alertează operatorii în momentul apariţiei acestora. O alarmă de defectare reprezintă depăşirea anumitor praguri normale de funcţionare pentru o componentă.
Sistemul de management al reţelei de comunicaţii – monitorizează, gestionează şi analizează infrastructura de comunicaţii. Este responsabil de buna funcţionare a tuturor elementelor conectate în reţeaua de comunicaţii fixă sau mobilă.
Sistemul de management al strategiilor de trafic – adună datele de trafic de la toate subsistemele şi stabileşte cele mai bune strategii de control (realizate prin algoritmi matematici) pentru fluidizarea traficului. Această componentă reprezintă un excelent mijloc pentru simularea diverselor situaţii ce pot apărea în trafic.
Sistemul de raportare şi analiză a datelor – asigură rapoartele operaţionale curente precum şi cele de analiza statistică în funcţie de diverşi parametri (intervale de timp, volume de trafic, etc.)
Subsistemul de distribuire a informaţiilor din trafic – asigură schimbul de date cu alte centre de trafic care respectă standardele internaţionale în domeniu.
Scopul sistemului BTMS
Sistemul BTMS a fost conceput în scopul asigurării

  • Unui timp de deplasare între două puncte de trafic cu 15% mai redus
  • Fluidizării circulaţiei în zonele controlate de sistem, prin adaptabilitatea sistemului la trafic in mod dinamic
  • Inlocuirii echipamentelor de semaforizare vechi cu modele noi, moderne, cu o fiabilitate crescută, consum redus de energie şi rezistenţă mai mare la defecte
  • Asigurării unui aspect vizual unitar al intersecţiilor datorită modernizării întregii infrastructuri
  • Gestionării vehiculelor de transport în comun pentru a asigura un ritm prestabilit de sosire a acestora în staţii
  • Prioritizării în intersecţii pentru vehiculele de transport public sau de intervenţie (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă)
  • Existenţei unui punct unic de control al întregului sistem
  • Obţinerii de informaţii şi imagini în timp real din intersecţiile monitorizate
  • Configurării semafoarelor pentru a lua în calcul lucrările la infrastructura rutieră
  • Semnalizării imediate a echipamentelor defecte din intersecţii la nivelul Centrului de Control
  • Elaborării strategiilor de trafic şi simularea aplicării lor

Scopul aplicaţiei CCTV

  • Asigură funcţionalităţi de vizualizare a vehiculelor în intersecţii, în scopul identificării eventualelor probleme de trafic.
  • Permite urmărirea automată a vehiculelor gestionate în cadrul sistemului de management al transportului public.
  • Furnizează non-stop imagini în timp real din intersecţiile monitorizate.
  • Permite operatorilor din Centrul de Control să ia decizii sau să transmită către alte instituţii informaţii în timp real.
  • Asigură repoziţionarea camerelor video în cazul detectării unor disfunctionalităţi ale celorlate echipamente din intersecţii.
Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Primăria Capitalei dădea lunar aproape 100 de mii de euro pentru buna funcţionare a sistemului care a fost montat în 2009, cu suma de 20 de milioane de euro. Mentenanţa NU a mai fost plătită, însă, din noiembrie 2015.  – See more at: https://www.realitatea.net/semafoarele-inteligente-din-capitala-au-ramas-blocate_2040226.html#sthash.821E5hwd.dpuf

Semafoarele de pe bulevardul Magheru au fost blocate timp de câteva ore, iar politistii au dirijat cu greu circulatia. Sistemul inteligent de monitorizare a traficului din Bucuresti, care a costat zeci de mil de euro, este la pamant, la propriu 00.42

Nu a fost singura problemă apărută marţi în Bucureşti. Traficul aproape că a fost paralizat şi în Drumul Taberei, după ce un şofer a provocat un accident în urma căruia a fost distrus un semafor aflat la intersecţia Drumul Taberei cu strada Braşov. Mai bine de cinci ore, politiştii au dirijat traficul aglomerat.

Semafoare defecte au fost şi în Piaţa 1 Mai. Şi acolo traficul s-a desfăşurat cu dificultate.

Şoferii dau vina pe autorităţi. 

Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Primăria Capitalei dădea lunar aproape 100 de mii de euro pentru buna funcţionare a sistemului care a fost montat în 2009, cu suma de 20 de milioane de euro. Mentenanţa NU a mai fost plătită, însă, din noiembrie 2015.  – See more at: https://www.realitatea.net/semafoarele-inteligente-din-capitala-au-ramas-blocate_2040226.html#sthash.821E5hwd.dpuf

Semafoarele de pe bulevardul Magheru au fost blocate timp de câteva ore, iar politistii au dirijat cu greu circulatia. Sistemul inteligent de monitorizare a traficului din Bucuresti, care a costat zeci de mil de euro, este la pamant, la propriu 00.42

Nu a fost singura problemă apărută marţi în Bucureşti. Traficul aproape că a fost paralizat şi în Drumul Taberei, după ce un şofer a provocat un accident în urma căruia a fost distrus un semafor aflat la intersecţia Drumul Taberei cu strada Braşov. Mai bine de cinci ore, politiştii au dirijat traficul aglomerat.

Semafoare defecte au fost şi în Piaţa 1 Mai. Şi acolo traficul s-a desfăşurat cu dificultate.

Şoferii dau vina pe autorităţi. 

Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Primăria Capitalei dădea lunar aproape 100 de mii de euro pentru buna funcţionare a sistemului care a fost montat în 2009, cu suma de 20 de milioane de euro. Mentenanţa NU a mai fost plătită, însă, din noiembrie 2015.  – See more at: https://www.realitatea.net/semafoarele-inteligente-din-capitala-au-ramas-blocate_2040226.html#sthash.821E5hwd.dpuf

Semafoarele de pe bulevardul Magheru au fost blocate timp de câteva ore, iar politistii au dirijat cu greu circulatia. Sistemul inteligent de monitorizare a traficului din Bucuresti, care a costat zeci de mil de euro, este la pamant, la propriu 00.42

Nu a fost singura problemă apărută marţi în Bucureşti. Traficul aproape că a fost paralizat şi în Drumul Taberei, după ce un şofer a provocat un accident în urma căruia a fost distrus un semafor aflat la intersecţia Drumul Taberei cu strada Braşov. Mai bine de cinci ore, politiştii au dirijat traficul aglomerat.

Semafoare defecte au fost şi în Piaţa 1 Mai. Şi acolo traficul s-a desfăşurat cu dificultate.

Şoferii dau vina pe autorităţi. 

Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Primăria Capitalei dădea lunar aproape 100 de mii de euro pentru buna funcţionare a sistemului care a fost montat în 2009, cu suma de 20 de milioane de euro. Mentenanţa NU a mai fost plătită, însă, din noiembrie 2015.  – See more at: https://www.realitatea.net/semafoarele-inteligente-din-capitala-au-ramas-blocate_2040226.html#sthash.821E5hwd.dpuf

Semafoarele de pe bulevardul Magheru au fost blocate timp de câteva ore, iar politistii au dirijat cu greu circulatia. Sistemul inteligent de monitorizare a traficului din Bucuresti, care a costat zeci de mil de euro, este la pamant, la propriu 00.42

Nu a fost singura problemă apărută marţi în Bucureşti. Traficul aproape că a fost paralizat şi în Drumul Taberei, după ce un şofer a provocat un accident în urma căruia a fost distrus un semafor aflat la intersecţia Drumul Taberei cu strada Braşov. Mai bine de cinci ore, politiştii au dirijat traficul aglomerat.

Semafoare defecte au fost şi în Piaţa 1 Mai. Şi acolo traficul s-a desfăşurat cu dificultate.

Şoferii dau vina pe autorităţi. 

Dintre cele 434 de intersecţii din Bucureşti, doar 176 sunt conectate la sistemul de management al traficului. În peste 60-70 dintre ele, însă, semafoarele inteligente nu mai funcţionează. În plus, peste jumătate dintre senzorii montaţi în asfalt, care trimit semnalul către semafoarele inteligente, sunt defecţi.

Primăria Capitalei dădea lunar aproape 100 de mii de euro pentru buna funcţionare a sistemului care a fost montat în 2009, cu suma de 20 de milioane de euro. Mentenanţa NU a mai fost plătită, însă, din noiembrie 2015.  – See more at: https://www.realitatea.net/semafoarele-inteligente-din-capitala-au-ramas-blocate_2040226.html#sthash.821E5hwd.dpuf