Practici NELOIALE. Magazinele care au practicat PUBLICITATE ÎNȘELĂTOARE au fost amendate

Practici NELOIALE. Magazinele care au practicat PUBLICITATE ÎNȘELĂTOARE au fost amendate

Mesajele de genul: ”Unde mai cumperi atât de ieftin? La ... diferenţa e în buzunarul tău”, ”Cele mai bune preţuri”, ”Produse de cea mai bună calitate”,”Cea mai variată gamă de produse” şi ”Doar în magazinele ... ai cele mai bune oferte!”, ”cel mai bun preţ” sau "cel mai ieftin doar pentru tine", sunt considerate publicitate înșelătoare, iar unele dintre sloganuri sunt interzise, pentru aceste dându-se amenzi contravenționale.

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice (DGRFP) a identificat nouă mari contribuabili mari din comerţul cu amănuntul care au practicat publicitate înşelătoare sau comparativă interzisă, în primul trimestru din acest an, reiese dintr-un document al Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

"Pentru trimestrul I al anului 2017 au fost supuse verificării un număr de 447 societăţi, din care 17 mari contribuabili, selectate în ordine descrescătoare a cifrei de afaceri, care au ca activitate principală ”Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun”. Au fost identificate mesaje publicitare, pentru care există premisele încălcării prevederilor Legii nr. 158/2008, în 20 de cazuri, dintre acestea nouă societăţi fiind mari contribuabili. Pentru 19 dintre societăţi, în urma cercetărilor efectuate, au fost încheiate procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiei cu avertisment/amendă, iar pentru una din societăţi s-a constatat neîncălcarea legislaţiei în domeniu", menţionează sursa citată.

Ministerul Finanţelor are în derulare Programul de verificare privind posibile fapte de publicitate înşelătoare şi publicitate comparativă interzisă.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Pentru punerea în aplicare a acestui program au fost implicate compartimentele specializate de ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate din cadrul Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice. Verificarea campaniilor publicitare s-a realizat prin verificarea pe teren, la faţa locului, a panourilor publicitare/bannerelor, broşurilor, pliantelor, monitorizarea presei şi prin verificarea campaniilor online", menţionează sursa citată.