
La începutul anului 2025, companiile se confruntă cu o lovitură grea. Tot mai mulți angajați își doresc să renunțe la jobul actual și să se îndrepte spre o altă companie. Dincolo de măsurile de austeritate și scumpirile din România, salariații par să nu aibă temeri legate de o asemenea schimbare majoră.
Companiile, în lupta pentru angajați. De ce vor să plece
Un sondaj realizat de Bestjobs arată că șase din zece angajați intenționează să își schimbe locul de muncă.
Conform analizei, 62% dintre angajați vor să facă un nou pas în carieră și să-și schimbe locul de muncă în acest an.
Salariul, marea nemulțumire
Angajații s-au arăt nemulțumiți de salariu (48%), iar 14% dintre ei au invocat „lipsa oportunităților de dezvoltare profesională la locul de muncă actual”. Totodată, 13% au arătat că au temeri privind viitorul companiei pentru care lucrează.
În plus, 8% dintre angajați au menționat ca își doresc un program mai lejer. În fața acestor provocări, angajatorii sunt nevoiți să își adapteze strategiile de recrutare și să pună accent pe motivarea celor pe care îi au deja.
An dificil pentru angajatori
Dincolo de noile cerințe expuse de angajați, companiile trebuie să se alinieze noilor măsuri stabilite de Guvern. Potrivit sondajului, 45% dintre acestea vor pune accent pe dezvoltarea din punct de vedere profesional a salariaților. În plus 38% dintre ele au arătat că vor prioritiza extinderea echipelor. 25% dintre angajatori au menționat că vor lucra la îmbunătățirea beneficiilor extrasalariale.
„Cea mai frecventă motivație pentru a părăsi un loc de muncă actual este nevoia unui salariu mai competitiv, iar angajații vechi în companii, care sunt la actualul loc de muncă de peste șase ani (42%), sunt to mai nemulțumiți de stagnare, căutând un upgrade profesional și salarial”, spun realizatorii sondajului.
Majoritatea respondenților au precizat că sunt agenți la salariu și extrasalariale atunci când analizează o ofertă de muncă.

Loc de muncă. Sursă foto: Dreamstime
Totodată, 41% dintre ei au arătat că sunt interesați de mediul de lucru, în timp ce 36% vor să afle detalii despre oportunitățile de dezvoltare profesională pe care le pot avea.
Conform sursei, 35% pun accent pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională, iar 32% sunt interesați de stabilitatea jobului.
Companiile, nou plan de acțiune pentru 2025
Având în vedere contextul actual, companiile sunt nevoite să acorde mai multă atenție modului în care evoluează economia. De altfel, datele arată că doar 19% au o viziune optimistă privind modul în care aceasta va arăta în următoarele luni.
Dincolo de valul de provocări, „35% dintre companii au în plan pentru început de 2025 să angajeze până la 10 poziții noi, 45% vizează între 10 și 30 de poziții, iar 20% au planuri mai ambițioase, cu peste 100 de posturi disponibile”.