Hobby-urile ne determina să ne facem timp pentru noi, să ne bucurăm mai mult de viață și, potrivit oamenilor de știință, ne fac chiar să fim mai sănătoși.

Dansul – un antrenament fizic distractiv

Dacă medicul îți sugerează să începi să practici sport pentru a reduce colesterolul din sânge și pentru sănătatea coloanei vertebrale ori pentru a scapă de kilogramele în plus, mai mult că sigur vei simți antrenamentul fizic că pe o corvoadă. Însă atunci când dansezi, o faci pentru că îți place, iar efortul fizic nu mai este resimțit.

Dansul este blând cu articulațiile, cu oasele și cu musculatura ta, însă totodată te face să arzi caloriile, fiind un antrenament cardio distractiv. Indiferent de greutatea corpului, de posibilitățile financiare și de program, mai mult că sigur poți încerca să dansezi în timpul liber. Nu ai nevoie de echipament special, nu trebuie să te deplasezi la sala de fitness, tot ce trebuie să faci este să dai play melodiei favorite.

Grădinăritul – relaxant pentru minte

Grădinăritul nu îți solicită prea mult musculatura, poate doar pe cea a brațelor, însă altele sunt beneficiile sale. Potrivit studiilor făcute în domeniu, grădinăritul este relaxant pentru minte, fiind asociat cu riscul scăzut de demență, precum și cu scăderea riscului de infarct miocardic sau riscului de accident vascular cerebral (AVC).

Scrisul – stimulent pentru minte

Cu toții ne dorim o minte sănătoasă, mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă și încep să apară micile probleme. Ei bine, potrivit specialiștilor, scrisul este secretul. Acesta este asociat cu o serie de efecte benefice de natură psihică, printre care și reducerea stresului, îmbunătățirea memoriei ori combaterea tulburărilor de somn.

Drept urmare, dacă îți face plăcere să scrii, fă-o cât mai des cu putință, pentru că sănătatea ta mintală va avea de câștigat de pe urmă acestei pasiuni.

Muzică – medicament natural

Un studiu făcut  de cercetătorii americani a descoperit faptul că ascultatul muzicii îmbunătățește atât sănătatea fizică, cât și pe cea psihică. Specialiștii au ajuns la concluzia că muzică poate întări sistemul imunitar, poate reduce nivelul de stres, poate combate anxietatea și, totodată, poate trata depresia.