După ce au stabilit că vicepremierul Sevil Shhaideh nu are atribuții în ceea ce privește organizarea „Centenarului” și au aprobat niște concedii, deputații au ajuns în ședința conducerii Camerei din 14 martie să discute o problemă vitală: „eficientizarea transportului pe verticală în Palatul Parlamentului”. Vicepreședintele Senatului, Gabriel Vlase (PSD), punctează din capul locului că „întotdeauna a fost greu de luat decizia asta”. „Credeți-mă că chiar și eu am stat astăzi o jumătate de oră la un lift de serviciu din octogon, care – nu am nimic cu oamenii aceia- era plin efectiv, sus-jos, nici nu mai oprea”, le povestește Vlase colegilor săi.

Soluție: dimineața se urcă, seara se coboară

Prezent la ședință, secretarul general al Camerei – Silvia Mihalcea- vine cu o soluție salvatoare: „Între orele 7.00- 9.00 să fie preluate persoanele preponderent de la nivelurile inferioare, iar spre sfârșitul programului – de la cele superioare”. Proiectul este unul pilot care poate fi adaptat în funcție de rezultatele obținute, mai precizează secretarul general și aleșii trec la următorul punct de pe ordinea de zi: deplasări externe. „Mercedes, lifturi, drepturi” După o săptămână, problema spinoasă reapare în ședința conducerii Camerei. În contextul în care se decide scoaterea din uz a unor mașini Mercedes folosite de aleși din 2001, care și-au depășit durata de viață normală de funcționare și ar costa mult repararea lor, senatorul PMP Valeriu Steriu propune investirea economiilor în reparația lifturilor trase pe dreapta. „Ar putea fi puse în circulație astfel încât și cei care sunt la etajul șapte în această clădire să ajungă la timp, altfel decât pe scări”, spune Steriu, iar colegul său de la PSD, Gabriel Vlase, subliniază că dezbaterea privitoare la lifturi este una „încinsă”. Și pentru că tot veni vorba de confort, liberalul Cătălin Predoiu cere îmbunătățirea condițiilor dintr-o sală. „Atunci când sunt toți colegii, nu au loc pe scaune. Nu au microfoane, nu se consemnează nimic din ce vorbesc, și nu este în regulă”, avertizează Predoiu, care ține să sublinieze că nu este doar preocuparea lui și a colegilor, ci „este a Grupului și a PNL, ca apărător al drepturilor omului, tradițional”. Gabriel Vlase, ironic, trage concluzia: „Deci, este vorba despre Mercedes, lifturi, drepturi”.

Te-ar putea interesa și: