Pandemia a lovit cinematografia. Nici măcar Mulan nu mai poate salva Hollywood-ul
- Iuliu Vlădescu
- 24 septembrie 2020, 10:03
Odată cu pandemia, în America s-a putut observa o reașezare semnificativă a modului în care oamenii au ales să se uite la filme, arată o analiză publicată de NationalInterest.org.
După ce cinematografele s-au închis în martie, redeschiderea lor, în vară, a dovedit că majoritatea cinefililor au preferat să stea departe de multiplexuri. Temându-se, probabil, de o prea mare apropiere în sălile de cinema. Chiar dacă nu la nivel mare, au fost readuse la viață cinematografele drive-in. Drept urmare, studiourile de film au trebuit să se adapteze. Unele filme au trecut la servicii de streaming, fie pentru că studiourile lor le-au vândut către Netflix, Amazon sau Apple, fie pentru că studioul (Disney, în majoritatea cazurilor) a mutat lansarea filmelor pe Disney +. În alte cazuri, lansările au fost trecute la diferite forme de video la cerere, fie prin „cinematografe virtuale”, fie prin pariul Disney pe închirierea cu 30 de dolari a producției„Mulan”.
În același timp, în contextul crizei declanşate de pandemia coronavirus, importante companii cinematografice, precum Walt Disney şi Universal Pictures, au anunţat la mijlocul lunii martie că nu vor mai da publicităţii datele de box office.
Deocamdată nimeni nu poate spune dacă rețeta a avut succes, deoarece nu există statistici imparțiale disponibile care să arate performanțele unor astfel de versiuni video la cerere. Mai mult, există semnale că înregistrările video la cerere au început deja să scadă după vârful înregistrat la începutul pandemiei.
Potrivit Bloomberg News, veniturile din anumite tipuri de videoclipuri la cerere au scăzut încă din primele zile ale pandemiei.
Dovada, conform sursei menționate, s-ar afla în modul în care s-a făcut publicitatea. Fie că a fost prea agresivă, fie că ar fi lipsit cu desăvârșire.
Până una-alta, nu este clar nici dacă prima versiune VOD premium a lui Mulan a fost un succes sau un fiasco. Disney a declarat că sunt „foarte mulțumiți” de modul în care a decurs lansarea, dar nimic mai mult. Și poate mai important, așa cum a subliniat Bloomberg, Disney nu a anunțat încă niciun plan de a reproduce modelul de lansare „Mulan” cu oricare dintre celelalte filme viitoare ale companiei, cum ar fi lansarea Marvel „Black Widow” sau filmul Pixar "Soul”.