La capătul a doi ani de mandat, în care nu a punctat mai nimic la capitolul realizări, primarul general al Bucureştiului, Sorin Oprescu, se încăpăţânează să-şi ducă la bun-sfârşit "visul de campanie": autostrada suspendată.

Nu-l opreşte nici măcar recesiunea. Aşa că, după ce a pus pe hârtie modul în care le va "tăia" bucureştenilor subvenţia la căldură, edilul-şef a dublat suma ce ar urma să fie alocată realizării studiilor de fezabilitate pentru construirea noii autostrăzi: de la 15, 7 milioane de lei (peste 3,6 milioane de euro) la 33,3 milioane de lei (aproape 8 milioane de euro).

Iar pentru a se asigura că nimic nu va sta în calea planurilor edilului, subordonaţii acestuia au postat, la sfârşitul lunii iunie, pe site-ul oficial de licitaţii publice anunţul pentru atribuirea contractului în baza căruia vor fi realizate studiile. Suma de 33,3 milioane de lei a fost aprobată însă abia aseară de Consiliul General al Municipiului Bu cureşti.

Câte un studiu pentru fiecare tronson al autostrăzii

"Este necesar un studiu de prefezabilitate ţinând seama de faptul că, pe unele tronsoane, este necesară propunerea de variante pentru alegerea căii optime din punct de vedere al costurilor infrastructurii, al costurilor exproprierilor, dar şi pentru revizuirea lucrării din punct de vedere al complexităţii acesteia", îşi argumentează Sorin Oprescu decizia de a aloca o sumă mai mare studiilor, în referatul de specialitate al hotărârii de consiliu ce a fost adoptată ieri. Documentul este contrasemnat de arhitectul-şef al Bucureştiului, Gheorghe Pătraşcu.

Potrivit specialiştilor Primăriei Capitalei, evaluarea iniţială a proiectului – în baza căreia studiilor li se alocaseră doar 15,7 milioane de lei – prevedea "doar întocmirea planurilor urbanistice zonale pentru traseul inelului median". Urmează ca studiile de fezabilitate să fie achiziţionate individual pentru fiecare dintre cele şapte tronsoane ale viitoarei autostrăzi.

Construită la 10 m înălţime

În viziunea edilului-şef al Capitalei, autostrada suspendată ar trebui să fie ridicată la o înălţime de minimum zece metri. În plus, aceasta ar avea doar 12 kilometri lungime şi ar lega, sub forma unui inel, zona de nord de cea de sud a oraşului.

INVESTIŢII ÎN SERIE

Dezvoltarea, tot mai costisitoare

Dublarea sumei alocate proiectului autostrăzii suspendate nu e singura investiţie de criză a edilului-şef al Capitalei. Astfel, după ce a a vizat achiziţionarea cu 100.000 de euro a unui proiect de dezvoltare a mai multor zone centrale ale oraşului, acesta şi-a dat seama că nu e tocmai ce-şi dorea.

"În plus, UE condiţionează accesarea fondurilor destinate dezvoltării europene de e xistenţa mai multor proiecte integrate într-un Plan de Dezvoltare. Aşa că, acum, municipalitatea a trebuit să propună un asemenea plan", au explicat surse din Consiliul General decizia lui Sorin Oprescu de a suplimenta suma alocată pentru realizarea proiectelor de dezvoltare a oraşului de la 7,9 la 34,1 milioane de lei.