O nouă rovinietă se va aplica în România. Ce tipuri de mașini sunt vizate de noile modificări

O nouă rovinietă se va aplica în România. Ce tipuri de mașini sunt vizate de noile modificări Sursa foto: dailydriven.ro

În România se va aplica o nouă rovinietă, ce va avea un tarif mai mare, potrivit unui anunț făcut de Ministerul Transporturilor. Mai multe tipuri de autoturisme sunt vizate de noile modificări legislative.

Este vorba despre implementarea Scenariului Alternativ Preferat, ce va intra în dezbatere publică începând din 2 martie. Pe lângă aplicarea unei noi roviniete sunt vizate alte trei componente. De asemenea, va fi introdusă clasificarea EURO pentru toate vehiculele, a transmis Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Schimbarea apare în contextul în care România trebuie să transpună în legislația națională prevederile Directivei privind Eurovinieta 1999/62/CE, modificată prin Directiva UE 2022/362.

Cum se va aplica și noua rovinietă

Noua rovinietă se va aplica autoturismelor, autobuzelor, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele de marfă ≤ 3,5 tone. Ministerul precizează însă că se vor mai putea percepe în plus și alte taxe rutiere, cum ar fi taxa de infrastructură în funcție de distanță pentru utilizarea podurilor, a tunelurilor și a trecătorilor montane și asupra vehiculelor care fac obiectul Noii Roviniete.

Ne puteți urmări și pe Google News

Scenariul Alternativ Preferat cuprinde patru componente principale, una dintre ele fiind noua rovinietă, alături de implementarea unui sistem de taxare rutieră în funcție de distanță pentru vehicule grele de marfă, mai mari de 3,5 tone, alături de implementarea tehnologiei specifice și acoperirea geografică a rețelei rutiere.

În prezent, vehiculele din România sunt clasificate în funcție de tipul vehiculului (de marfa/în funcție de MTMA (masa totala maximă autorizată) și numărul de axe sau de pasageri/ în funcție de numărul de locuri).

Noua rovinietă va fi stabilită după principiul „Poluatorul plătește”

Noua rovinietă va fi implementată în funcție de principiul „Poluatorul plătește”, ceea ce înseamnă că cele mai mici taxe vor fi plătite de cei care au mașini cu un motor nepoluant, producând așadar cel mai scăzut nivel de emisii în raport cu Clasa EURO în care se încadrează.

Aplicarea noii roviniete va fi îmbunătățită prin înlocuirea/modernizarea componentelor și echipamentelor tehnice de tip hardware și software.

  • vehiculele din Clasa EURO VI vor face obiectul celor mai scăzute tarife;
  • vehiculele din Clasa EURO V vor face obiectul unui tarif mai mare față de cel aplicat în cazul Clasei EURO VI;
  • vehiculele din Clasa EURO IV vor face obiectul unui tarif mai mare față de cel aplicat în cazul Clasei EURO V;
  • vehiculele din Clasele de emisii EURO III, EURO II și EURO I vor face obiectul unor tarife care cresc în mod progresiv, potrivit româniatv.net.