O firmă ACUZĂ CFR că a modificat netransparent locaţia depunerii dosarelor pentru o licitatie de 2 MILIARDE DE EURO

O firmă ACUZĂ CFR că a modificat netransparent locaţia depunerii dosarelor pentru o licitatie de 2 MILIARDE DE EURO

Probleme la licitaţia de 2 miliarde de euro pentru lucrările de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) şi până la Simeria (cca 140 km).

Firmei Alstom, care a vrut să participe la licitaţie, i s-a respins oferta. Explicaţia oficială venită din partea CFR a fost că această ofertă ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de CFR, acuză cei de la Alstom, conform hotnews.ro. Termenele de depunere a dosarelor au fost pe 18 şi 19 mai. Acestea nu sunt singurele probleme legate de această licitaţie. Deşi a fost lansată anul trecut, licitaţia a fost amânată de mai multe ori până acum.

Compania Alstom a constatat cu surprindere grave erori de procedură, respectiv modificări discreţionare ale documentaţiei de atribuire, care au culminat cu refuzul de a-i fi primită documentaţia de ofertă. Consorţiului condus de Alstom i s-a respins oficial oferta, sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de către CFR", au transmis pentru sursa mai sus citată reprezentanţii biroului de presă Alstom. De asemenea, compania a decis să conteste această decizie a CFR.

Pe 11 aprilie 2014, CFR a decis să anuleze două licitaţii de aproape 2 miliarde de euro din cauza unor erori în documentaţia de atribuire. Practic, anulările s-au produs în urma unor serii de contestaţii făcute de firmele participante şi după ce CFR, instituţie în subordinea Ministerului Transporturilor condus pe atunci de Dan Şova, a descoperit erori sau omisiuni în documentaţia scoasă la licitaţie, lucru ce ar fi dus la încălcarea legislaţiei. În decembrie 2014, CFR a decis să suspende licitaţia. Pe 23 martie 2015, licitaţia a fost reluată, însă şi acum au intervenit amânări.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mai exact, la lucrările de specialitate “Infrastructură şi suprastructură” şi “Poduri, podeţe, pasaje” nu apare termenul “feroviar”Astfel, firma Strabag a intrat la licitaţie cu experienţă în astfel de lucrări. Lucrările ar trebui să fie finanţate nerambursabil cu 85 la sută din fondul de coeziune. În acest caz, apare o problemă. România poate deconta lucrările acestui proiect este până pe 31 decembrie 2015. Atunci se încheie exerciţiul european financiar 2007-2013, care a fost prelungit cu încă doi ani de zile în speranţa că putem absorbi nişte fonduri. În consecinţă, proiectele care nu pot fi terminate până la acest termen sunt programate a fi "fazate" între actualul ciclu financiar şi noul exerciţiu aferent perioadei 2014 - 2020. Astfel, din cauza faptului că proiectele nu au fost implementate la timp, România a  pierdut fondurile pe care le avea până acum la dispoziţie.