Noul Renault 5, lansat pe piață. Primul model e apărut în perioada comunistă

Noul Renault 5, lansat pe piață. Primul model e apărut în perioada comunistăSursa foto: Instagram

Înainte de Revoluție, majoritatea românilor visau să conducă o mașină străină. Dacia era cel mai răspândit model pe șoselele din România, însă în Franța, Renault avea deja o istorie bogată, iar modelul Renault 5 se număra printre cele mai căutate. Noul Renault 5, readus pe piață recent, a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva.  Mașina are un preț de pornire de aproximativ 25.000 de euro.

Renault 5, readus în atenția șoferilor

Noul Renault 5 a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Mașina are un design inspirat de modelul original lansat în 1972. De altfel, aceasta include o parte dintre conceptele prezentate în 2021.

Renault 5

Sursa foto: Instagram

Totuși, compania a arătat că există și unele  diferențe semnificative între cele două modele. Una dintre acestea se referă la folosirea mânerelor convenționale ale ușilor, precum și a oglinzilor laterale clasice.

În plus, există mai multe elemente noi, cum ar fi panoul de pe capota frontală, care indică nivelul de încărcare al bateriei. Acest element adăugă o notă modernă și funcțională designului, spun cei de la Renault.

Renault 5

Sursa foto: Instagram

Asemănările cu vechiul model

Compania a decis să păstreze mai multe asemănări cu vechiul model. Astfel, acestea sunt vizibile în partea din spate, la nivelul rstopurilor verticale, care amintesc de designul clasic al modelului.  Cabina noului Renault 5 îmbină elemente clasice de design cu materiale și tehnologii moderne.

În plus, designerii au păstrat tema retro inspirată de clasicul R5, creând un interior plin de culoare. În funcție de nivelul de echipare, varianta electrică este dotată fie cu un instrumentar de bord de 7 inch, fie cu unul de 10 inch. Indiferent de versiune, mașina include un ecran central multimedia de 10 inch în diagonală.

 

Cât costă noul model Renault 5

Noul Renault 5 E-Tech va fi produs în Franța și va avea o lungime de 3,92 metri. Compania a confirmat oficial două opțiuni de baterie, oferind capacități de 40 kWh sau 52 kWh. Versiunea cu baterie mai mare va fi disponibilă de la început, oferind o autonomie de până la 400 de kilometri. În viitor, mașina va integra și tehnologia V2G (vehicle-to-grid), permițând proprietarilor să vândă energie înapoi în rețea. Prețul pentru noul model va fi porni de la 25.000 de euro.