Un comunicat emis de către directorul executiv al grupului Renault, Luca de Meo, și publicat în presa franceză, aduce în atenție o problemă cu impact semnificativ asupra Uniunii Europene: strategia în ceea ce privește industria auto în ansamblul său, în contextul amenințărilor provenite din alte regiuni, cu precădere din China.
Luca de Meo, CEO-ul Renault Group și președintele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), avertizează politicienii din Uniunea Europeană cu privire la provocările majore cu care se confruntă Europa, odată cu apariția Tesla și creșterea influenței Chinei pe piața auto.
Europa, vulnerabilă în fața rivalilor globali
„Motorul cu ardere internă a funcționat timp de un secol ca o barieră de protecție pentru noi, europenii. Acum chinezii sunt cei care controlează 75% din producția globală de baterii! Și în timp ce Statele Unite își stimulează industria, în timp ce chinezii o organizează prin planificare, aici, în Europa, reglementăm, fără o viziune holistică”, spune Luca de Meo.
De ce e nevoie de o politică indutrială pentru sectorul auto
Meo solicită„un ghișeu unic pentru reglementări privind mobilitatea și automobilul”, dar și „un cadru stabil de reguli și de standardizare în toată Europa”, așa cum au chinezii.
„Adaug aceste propuneri la dezbatere pentru că aceste provocări se ridică în fața tuturor: politicieni, constructori, părți interesate, cetățeni. Pentru a aduce un răspuns comun, să nu mai vedem industria de automobile ca fiind problema și atunci ea va face parte din soluție!”, transmite șeful Renault Group, companie care deține și marca românească Dacia.