Noi modificări în Codul Rutier. Linia continuă și cea dublă continuă ar putea fi depășite

Noi modificări în Codul Rutier. Linia continuă și cea dublă continuă ar putea fi depășite Sursa foto: Arhiva EVZ

O nouă propunere de modificare a Codului Rutier ar putea elimina una dintre cele mai controversate reguli. Astfel, șoferii ar putea scăpa de amenzi.

Proiectul de lege elimină sancționarea șoferilor care depășesc linia continuă sau chiar linia dublă continuă de pe șosele atunci când în fața lor se află o mașină staționată sau un obstacol oarecare, precum și în cazurile în care, în fața lor, se află un vehicul care nu are o viteză mai mare de 30 de kilometri pe oră.

Mihai Weber este cel care a venit cu propunerea și a reușit să convingă alți 35 de deputați PSD sau independenți să semneze proiectul ca susținători ai inițiativei. În expunerea de motive, Weber spune despre depășirea pe linia continuă că „o astfel de situație este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlnește pe sensul său de mers un obstacol oprit, staționat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depășirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar și parțial, pe sensul opus”.

Codul Rutier. Sancțiunile din acest moment sunt considerate absurde

Parlamentarul mai spune că la acest moment șoferii care depășesc linia continuă sunt sancționați de Poliția Rutieră pentru încălcarea liniei continui indiferent de motivele care au determinat această sancțiune, precum prezența unui automobil avariat pe carosabil, a căruțelor, bicicliștilor sau animalelor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Iar prin demersul său de modificare a Codului Rutier ar fi permisă încălcarea liniilor de delimitare a sensului de circulație, indiferent dacă este vorba de una întreruptă sau continuă, dacă șoferul unui automobil întâlnește un obstacol staționar sau un alt vehicul a cărui viteză nu depășește 30 km/h.

Depășirea pe linie continua este condiționată și de alte două aspect: „dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță mai mare de 20 metri, iar lățimea drumului este de cel puțin 7 metri.”