Noi detalii despre accidentul aviatic de la Washington. Secunda care a dus la o tragedie
- Emma Cristescu
- 2 februarie 2025, 11:16

Noi detalii despre accidentul aviatic de la Washington. Zborul American Airlines implicat în coliziunea mortală cu un elicopter Black Hawk deasupra Washington, DC, și-ar fi ridicat unghiul de înclinare chiar înainte de impact, arată datele preliminare de la unul dintre înregistratoarele de bord recuperate din avion.
Noi detalii despre accidentul aviatic de la Washington
”La un moment dat, foarte aproape de momentul impactului, a existat o uşoară schimbare a unghiului de înclinare, o creştere a înclinării”, a afirmat Todd Inman, membru al National Transportation Safety Board (NTSB), sâmbătă seară, într-o conferinţă de presă. ”Vom oferi mai multe detalii despre asta”, a spus el.
Aceasta este una din primele informații despre tragedia în care au murit 61 de persoane. Elicopterul Black Hawk făcea antrenamente pentru a evacua oficiali guvernamentali în cazul unei catastrofe, când a avut loc coliziunea cu avionul de pasageri.
Ce nereguli au fost găsite
Agenţia lucrează încă la a transcrie înregistrările audio de la înregistratoarele de voce, a afirmat Brice Banning, investigatorul de la NTSB care se ocupă de acest caz. Se pare că elicopterul ar fi zburat deasupra altitudinii permise pe acel coridor. Datele iniţiale arată că avionul regional American Airlines zbura la circa 325 de picioare altitudine la momentul impactului.

Avion prăbușit la Washington. Sursa foto Captură video
Cu toate acestea, datele disponibile controlorilor de trafic aerian au arătat că elicopterul se afla la 200 de picioare în apropierea momentului accidentului, a spus Inman, o discrepanţă neexplicată care va fi cercetată.
Dacă impactul a avut într-adevăr loc la 325 de picioare, ar fi fost mult deasupra limitei de 200 de picioare la care elicopterele sunt restricţionate pe acel coridor. Elicopterul folosea coridoare speciale pentru elicoptere ale forţelor de ordine, medicale, militare şi guvernamentale, în zona Washington. Hărţile Administraţiei Federale de Aviaţie arată că elicopterele de pe coridor trebuie să se afle la cel mult 200 de picioare faţă de nivelul mării.
Inman a spus că anchetatorii „nu au în momentul de faţă înregistrătile din Black Hawk”. Datele de monitorizare a zborurilor arată că înainte de coliziunea fatală elicopterul zbura cu 100 de picioare mai sus de altitudinea permisă şi vira în afara ruteri prestabilite de-a lungul malului estic al fluviului Potomac.
Piloții ar fi încercat să ridice avionul
Creșterea unghiului de înclinare ar putea arăta că piloţii au încercat să ridice avionul, după ce au observat brusc elicopterul, a declarat, sâmbătă, pentru CNN, Mary Schiavo, fost inspector general la Departamentul Transporturilor. „Asta ne spune că nu au văzut elicopterul decât cu o secundă înainte de impact. Dar avea acea secundă în care să încerce să se ridice”, a spus Schiavo.
În acest accident aviatic au murit 67 de persoane, între care trei aviatori militari în elicopterul Black Hawk: capitanul Rebecca Lobach, 28 de ani, identificat sâmbătă, sergentul Ryan Austin O’Hara, 28 de ani, şi ofiţerul Andrew Lloyd Eaves, 39 de ani. Până sâmbătă, au fost recuperate rămăşiţele a 42 de persoane, din care 38 au fost identificate de Biroul de Medicină Legală.