Nicușor Dan: Dacă vineri nu vezi decât oameni care fug din București, înseamnă că e ceva în neregulă cu orașul

Nicușor Dan: Dacă vineri nu vezi decât oameni care fug din București, înseamnă că e ceva în neregulă cu orașul

Nicușor Dan, candidatul dreptei la funcția de Primar General al Capitalei, a fost invitatul vloggerului Marius Gorgan, pentru canalul de youtube bucharestBIKEtraffic, alături de care a pedalat și discutat despre oraș, despre biciclete, despre traficul din București și despre soluțiile pentru transportul public.

Despre transport public, frecvență și predictibilitate

Candidatul pentru București, susținut de PNL și USR PLUS la alegerile de pe 27 septembrie, s-a declarat încă o dată adeptul pistelor de biciclete, mai ales că discuția cu Marius Gorgan s-a desfășurat în plin trafic, pe piste aproape inexistente, improprii pentru o astfel de activitate, dar a spus că, realist vorbind, trebuie rezolvată cu prioritate problema transportului public.

„Primul și primul lucru pe care trebuie să-l rezolve transportul public este frecvența și predictibilitatea. Degeaba ai un mega-soft care îți spune că autobuzul e nu-știu-unde, dacă el, de fapt, nu vine, dacă vine peste un sfert de oră. Degeaba ai softul care îți spune că vine peste un sfert de oră, că tu nu ai răbdarea să-l aștepți un sfert de oră.” a spus Nicușor Dan.

Tramvaiele, o mare oportunitate

În viziunea candidatului dreptei, tramvaiele sunt o mare oportunitate. Acesta a vorbit despre cum orașele occidentale au descoperit în ultimii 10-20 de ani tramvaiul și încep să-și extindă rețeaua de tramvai cu costuri foarte mari.

El a mai spus că Bucureștiul are noroc cu rețeaua de tramvai, dar a subliniat nevoia de achiziție de garnituri noi, capitol la care Bucureștiul stă foarte prost. De asemenea, a vorbit despre lipsa de accesibilitate în tramvaie, despre cum, pentru mamele cu cărucior, pentru persoanele cu dizabilități și persoanele în vârstă, e atât de greu să urce în tramvaiele care circulă azi prin București.

„E vineri dimineața și lumea pleacă deja din București. Ăsta e un alt semn că orașul tău e nefuncțional. În momentul în care toată ziua de vineri nu vezi decât oameni care fug din oraș înseamnă că e ceva în neregulă cu orașul.” a mai remarcat în trafic candidatul susținut de PNL și USR PLUS.

Dâmbovița - axă creativă a orașului

Nicușor Dan a mai vorbit și despre o altă oportunitate, un alt proiect la care ține foarte mult: Dâmbovița - axă creativă a orașului, care ar trebui să reunească centre universitare, de business și industrii creative de-a lungul râului Dâmbovița, de la Lacul Morii până la Biblioteca Națională.

Semicursiera copilăriei și studenția în Grozăvești

Discuția a avut și momente mai relaxate, în care Nicușor Dan și-a amintit despre cum a dat examenul de carnet la Făgăraș, după ce făcuse școala de șoferi în București, despre cum a fost prima oară când a condus prin București, despre semicursiera copilăriei, dar și despre perioada studenției în căminul D din Grozăvești și fabrica de pâine Spicul, astăzi demolată.

Ne puteți urmări și pe Google News