Molima a lovit în plin Vama Veche. Cât i-a costat coronavirusul pe afaceriștii locali

Molima a lovit în plin Vama Veche. Cât i-a costat coronavirusul pe afaceriștii locali

Lovitura dată staţiunii Vama Veche de pierderea pachetului de 1 Mai se simte în profit, care va scădea cu circa 10%, şi ţinând cont că majoritatea operatorilor sunt locali, cu tot felul de afaceri mici, pierderea se simte şi în bugetul familiei, a explicat Anca Nedea Pavel, director executiv al Organizaţiei Patronale Mamaia-Constanţa.

„Vama Veche era un loc preferat de români, dar şi de străini. Interesant este că în ultimii cinci ani Mamaia Nord şi Vama Veche au reuşit să atragă un număr exponenţial de turişti străini. Era o atmosferă extraordinară, era deja foarte aglomerat, chiar dacă vremea nu era foarte caldă în această perioadă a anului. Acum vedem o Vamă frumoasă, dar pustie, tristă, bineînţeles.

Dacă suntem mai realişti şi discutăm acum de bugete, pentru destinaţii ca Vama Veche lovitura dată de pierderea pachetului de 1 mai se simte în profit foarte mult, cred că un 10% pot să spun că se pierde cu pierderea acestor zile şi contează foarte mult, cu atât mai mult cu cât Vama se mişca şi după 1 mai, era deja vizitată încă de la începutul lunii iunie. Asta înseamnă că în final pierderile cu această perioadă şi, dacă nu se dă drumul cât mai repede în iunie şi pandemia nu ne lasă, vor fi şi mai mari, pentru cei din Vama Veche, unde marea majoritate din operatori sunt locali, au tot felul de afaceri mici, cred că şi în bugetul familiei se simte foarte, foarte rău”, a spus Anca Nedea Pavel.

Potrivit acesteia, în staţiunile din sudul Litoralului situaţia „arată ca şi în ceilalţi ani”, deoarece aici startul este mai târziu, fiind axate pe nişa de family aproape exclusiv, şi atunci turiştii pot să vină după terminarea şcolii şi începerea vacanţelor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nedea a mai precizat că pentru vârful de sezon organizaţiile patronale discută măsuri pentru protejarea angajaţilor, dar şi a turiştilor, fiind avută în vedere, printre altele, achiziţionarea de termoscanere pentru turişti, pentru a mări gradul de siguranţă.

„În ceea ce priveşte operarea pe sezon, pe vârful de sezon, noi, organizaţiile patronale, discutăm, pe grupurile noastre, lucrăm la măsuri, fiecare vine cu o idee, de la cum ne vom proteja angajaţii...Şi aici trebuie spus că sudul litoralului are un avantaj, pentru că cea mai mare parte a angajaţilor sezonieri sunt cazaţi la hotel sau dependinţele hotelurilor, în camere destinate. Asta înseamnă că angajaţii nu mai sunt expuşi să circule cu mijloace de transport în comun, să se ducă şi să se întoarcă la familii, supermarketuri etc ci rămân aici.

Triajul lor se face epidemiologic încă de la început. Au nevoie de aviz de intrare în colectivitate, în fiecare zi li se va lua temperatura. Deja am dat drumul la negocieri şi achiziţii pe organizaţii profesionale pentru instrumente specifice. Cei care fac parte din personalul administrativ de susţinere a hotelurilor, în general sunt unu, doi, trei într-un birou, vor trece printr-o poartă de dezinfecţie, se îmbracă cu toţii în uniformele dedicate.

Dacă vorbim de cameriste, vor purta măşti, mănuşi, vor lucra cu detergenţi avizaţi specifici industriei noastre, ne îndreptăm şi către partea de bio. La recepţie vrem să avem linii de demarcaţie pentru aşteptare, ne îndreptăm către ceck-in online şi o comunicare online cu clienţii cât mai proactivă, astfel încât, atunci când ajunge la proprietate(...) să i se dea cardurile, cheile, şi să se poată duce în cameră.