Conform armatei indiene, avioanele construite și proiectate de ruși sunt "pline de probleme". Specialiștii indieni în domeniu au descoperit probleme legate de calitatea fuzelajului aeronavei, a sistemului de control și a programului de simulare pentru instruirea piloților.

Cele mai grave probleme au fost cele legate de motorul aeronavelor, 40 de motoare fiind scoase din uz  datorită unor defecte de fabricație începând cu luna februarie a anului 2010.

"Aterizarea pe puntea unui portavion arată ca o aterizare dură", a declarat un pilot indian. "Avionul are nevoie de o revizie completă. Defectele structurale sunt generate în mod constant din cauza acestor aterizări ".

Ruslan Pukhov, director al Centrului pentru Analiza Strategiilor și Tehnologiilor din Rusia (CAST), a declarat faptul că situația aeronavelor MiG-29K este "o poveste cu adevărat neplăcută", care a dus la faptul că MiG nu a fost invitată să participe la licitația pentru dotarea forțelor aeriene indiene cu avioane multirol care pot opera de pe portavioane. "Vor participa francezii, suedezii și americanii", notează experții.

În luna noiembrie a anului 2018, India a decis să nu mai folosească MiG-29K, după  ce a achiziționat deja 45 de unități. Achiziția nu a inclus întreținerea aeronavelor, care trebuia plătită separat. Un înlocuitor al avionului rusesc va fi acum ales printr-o licitație publică.

În vara anului 2016, un Mig-27 s-a prăbușit într-o clădire rezidențială din apropierea orașului Jodhpur din vestul Indiei. În 2018, un avion de acest tip s-a prăbușit lângă Moscova.

În luna noiembrie a acestui an, una dintre cele  două aeronave  MiG-29 egiptene s-a prăbușit în timpul unui zbor de antrenament.

https://lenta.ru/news/2018/12/18/mig29k/