„Marele Will”, pus la index. Profesorii americani cer scoaterea lui Shakespeare din programa școlară

„Marele Will”, pus la index. Profesorii americani cer scoaterea lui Shakespeare din programa școlară

Profesorii woke din SUA cer scoaterea dramaturgului englez William Shakespeare din programa școlară. Acesta a început să fie atacat pentru atitudinile sale „nedrepte” cu privire la rasă, sexualitate, sex și clasă.

„Marele Will” pus la index. Pentru noua categorie de profesori anglo-saxoni, Shakespeare este văzut mai puțin ca o icoană a literaturii și mai mult ca un instrument al opresiunii imperiale. Un autor, spun ei, care ar trebui disecat în clasă sau alungat în întregime din programa școlară.

„Este vorba despre supremația și colonizarea albilor”, au declarat profesorii care au fondat #DisruptTexts. Un grup care dorește ca elementele esențiale ale literaturii occidentale să fie eliminate sau supuse unor critici ofensive, scrie washingtontimes.com.

Profesorii Woke doresc ca Shakespeare să fie eliminat din curriculum: „Este vorba despre supremația albă”

Profesorii anti-Shakespeare spun că fanii pieselor ignoră viziunea problematică a lumii a autorului. Ei spun că cititorilor lui Shakespeare ar trebui să li se solicite să abordeze „albul” gândirii lor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dacă Shakespeare trebuie învățat, spun acești educatori, atunci ar trebui să i se prezinte versiuni reduse ale textelor originale. Sau suplimentare, axate pe probleme de egalitate.

Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy din St. Paul, Minnesota, a declarat că oferă studenților ei teoria marxistă atunci când citește tragedia lui Shakespeare „Coriolanus” despre liderul roman.

Sarah Mulhern Gross a afirmat că a oferit „analize de masculinitate toxică” elevilor săi care citeau „Romeo și Julieta” la High Technology High School din Lincroft, New Jersey.

Shakespeare luat în colimator încă din 2018

Organizatorii din spatele #DisruptTexts l-au pus pe Shakespeare în vizorul justiției sociale încă din octombrie 2018.

Jurnalul Bibliotecii Școlare, care se descrie ca fiind „publicația principală pentru bibliotecari și specialiști în informare care lucrează cu copii și adolescenți”, s-a alăturat luptei în acest an și a oferit romane pentru tineri adulți ca alternative la Shakespeare.

Bibliotecarii au prezentat, de asemenea, un eseu care pune la îndoială valoarea contemporană a dramaturgului responsabil de opere clasice precum „Hamlet”, „Macbeth” și „Regele Lear”.

„Marele Will” pus la index. Timpul marelui dramaturg a expirat

„Un număr din ce în ce mai mare de educatori ajung la concluzia că este timpul ca Shakespeare să fie pus deoparte sau dezafectat pentru a face loc vocilor moderne, diverse și incluzive”, se arată în eseu. Acesta este intitulat „Să înveți sau să nu înveți: este Shakespeare este încă relevant pentru studenții de astăzi?”.

„Educatorii care se confruntă cu aceste întrebări predau, critică, pun la îndoială și abandonează munca lui Shakespeare și oferă alternative pentru actualizarea și îmbunătățirea planurilor de învățământ”, se scrie în eseu.

Alți cercetători au însă dubii că punerea lui Shakespeare pe lista neagră ar spori nivelul de educație.

„Este o nouă versiune a culturii anulării”, a spus Peter Wood, președintele Asociației Naționale a Savanților.