Mândria industrie auto din Rusia a refuzat să pornească la prima cheie. Lada Aura costă două milioane de ruble/22.000 euro

Mândria industrie auto din Rusia a refuzat să pornească la prima cheie. Lada Aura costă două milioane de ruble/22.000 euro sursa foto: Telegram / Maxim Kadakov

Anunțată ca o mare victorie a industriei ruse, după ce marile branduri internaționale din domeniul contrucției de mașini, s-au retras din Rusia, moderul Lada Aura nu a pornit la prima cheie așa cum spunea directorul companiei Avtovaz.

Pentru prezentarea mașinii s-a ales un moment regizat. Ministrul de finanțe al Rusiei, Anton Siluanov a luat micul dejun cu directorul AVTOVAZ, Maxim Sokolov. La plecare, demnitarul rus s-a îndreptat spre noul model produs de uzinele Lada, Aura.

În loc să pornească la prima cheie, mașina a refuzat să facă asta, fapt ce a stârnit o rumoare maximă în rândul asistenței, la fața locului fiind chemați și mai mulți jurnaliști care să prezinte momentul.

În timpul demonstrației, Sokolov s-a referit la mașină ca fiind ”fratele mai mic al lui Aurus” și a menționat că aceasta este produsă în Rusia în proporție de 90%.

Directorul AVTOVAZ a deschis capota mașinii și umblat la una dintre piesele motorului. Când a fost repornită, mașina a pornit la ”sfert de cheie”.

”A stricat mașina”, a glumit unul dintre oficialii prezenți. Replica directorului de la Lada, nu s-a lăsat așteptată. ”Ce poți să faci, prototip”, a spus Sokolov.

Lada Aura, este un sedan extins bazat pe Vesta, și a fost prezentat oficial pe 8 iunie 2023, în cadrul expoziției ”Eurasia - Casa noastră” de la Soci. Mașina are cu 25 cm mai mult spațiu pentru pasagerii din spate, o cromatică interioară originală și un sistem audio premium, o izolare fonică îmbunătățită, o suspensie reconfigurată, iar sub capotă - un motor turbo de 1,8 litri.

Oficialii ruși au venit cu explicații

După incident, la scurt timp, oficialii ruși au venit cu explicații. Ei au spus că o protecție a motorului s-a declanșat și a blocat pornirea acestuia, din cauza poziției greșite în care se afla comutatorul de la cutia de viteză automată

”În timpul prezentării prototipului, comutatorul variatorului era în poziția Drive (Conducere) în loc de Parking (Parcare) și, ca urmare, s-a declanșat protecția la pornirea motorului. Imediat ce maneta a fost mutată în poziția P, mașina a pornit”, susțin oficialii ruși.

Anterior, s-a raportat că Vesta Aura va costa în jur de 25.000 de dolari, adică aproximativ două milioane de ruble.

Ulterior, directorul general al AvtoVAZ, Maxim Sokolov, a precizat că prețul real al mașinii va fi ”semnificativ mai mare de două milioane”. El a numit noutatea ”o mașină premium” și a precizat: organizarea producției în linia de asamblare în 2024 este posibilă doar cu implementarea tuturor măsurilor de sprijin din partea statului, anunță Motor.