Haos în Capitală! Bucureștiul devine un mare șantier pentru un an

Haos în Capitală! Bucureștiul devine un mare șantier pentru un an Sursa foto: arhiva EVZ

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat că lucrările la liniile de tramvai vor începe din primăvara anului viitor. Edilul își dorește să ducă transportul public la un alt nivel, astfel încât și „bogații” să își dorească să îl folosească.

Lucrările la liniile de tramvai din București încep din primăvara anului 2024. Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a spus că sunt restanțe mari în ceea ce privește liniile unice dedicate transportului public. După ce vor fi făcute modernizărilor, pe aceste linii vor circula și autobuzele.

Edilul Capitalei a anunțat că cei 50 de kilometri de linie de tramvai au fost scoși în achiziție publică în urmă cu jumătate de an. Au fost depuse oferte pentru 30 de kilometri și urmează să fie semnate contractele în următoarele două săptămâni. Aceste contracte prevăd șase luni perioadă de proiectare și 12 luni pentru execuție.

„Avem restanţe mari la liniile unice, care să fie dedicate transportului public. În momentul în care o să modernizăm liniile de tramvai, pe aceşti 50 de kilometri, autobuzele vor circula împreună cu tramvaiele. (...) Am scos în achiziţie publică în urmă cu vreo şase luni cei 50 de kilometri, s-au depus oferte pentru 30. Pentru aceşti 30 o să semnăm contractele. Am şi semnat câteva dintre ele. O să semnăm acum, într-o săptămână, două. Contractul prevede şase luni proiectare şi 12 luni execuţie. Deci, cumva, în primăvara anului viitor vor începe mari lucrări la liniile de tramvai”, a spus edilul general, pentru Digi24.

Ne puteți urmări și pe Google News

Încep lucrările la liniile de tramvai. Nicușor Dan vrea ca „bogații” să meargă cu transportul în comun

Primarul general al Capitalei a spus că au fost deja achiziționate 55 de tramvaie, din totalul de 100. Au fost subcontractate și serviciile de curăţenie pentru mijloacele de transport în comun.

Nicușor Dan își dorește modernizarea transportului în comun. Edilul consideră că un oraș funcțional este cela în care „bogații” își doresc să meargă cu tramvaiul sau cu autobuzul. Acesta este și planul lui pentru Capitală. În decurs de un an, numărul biletelor și abonamentelor STB a crescut cu 25%.

„Un oraş funcţional nu este cel în care oamenii săraci să vrea să meargă cu maşina, ci oraşul în care oamenii bogaţi să vrea să meargă cu transportul public. Ce am făcut noi a fost să avem bilete comune cu metroul. (...) Am îmbunătăţit condiţiile de transport, adică e mai curat. Suntem departe de unde trebuie să fim, dar e mai curat. Am îmbunătăţit plecările de la capăt de linie. Am îmbunătăţit mijloacele soft, cum este aplicaţia Google Maps care spune ce să schimbi ca să ajungi mai repede, inclusiv cu transportul public”, a mai spus Nicușor Dan.