Lucian Mândruţă explică dispariţia avionului din Malaezia: O bucată de aripă s-a rupt şi a dezintegrat avionul în aer

Lucian Mândruţă explică dispariţia avionului din Malaezia: O bucată de aripă s-a rupt şi a dezintegrat avionul în aer

Jurnalistul Lucian Mândruţă lansează o ipoteză care ar explica misterul dispariţiei zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines. În opinia sa, avionul s-a dezintegrat în aer din cauza unei bucăţi de aripă care a cedat.

Ipoteza sa pleacă de la informaţia potrivit căreia acest avion a avut un accident cu doi ani în urmă.

"Atunci, vârful unei aripi s-a izbit de un alt avion, pe pistă, şi a suferit pagube importante. Aparatul a fost reparat (fără schimbarea aripii) şi s-a întors în serviciu. (...) Să presupunem că reparaţia făcută la aripă a fost facută relativ bine. Atât de bine încât la primele inspecţii totul a părut ok. Însă cu timpul, materialele folosite au început să îmbătrânească. Îmbinările, sudurile, etc au început să se crape. Încet-încet, aripa a devenit găunoasă: înauntru ceva stătea să se rupă, aşteptând doar o mică turbulenţă, o zguduitură mai puterniăa, un hop", explică Lucian Mândruţă pe blogul său.

"Mecanismul e simplu şi cunoscut. Să presupunem că o bucată din vârful aripii cedează şi se rupe. Fragmentul nu părăseşte însă avionul, ci rămâne legat, într-o poziţie în care opune rezistenţă aerodinamică. Cam la fel ca o capotă de maşină care se deschide brusc la 100 km/h. Ce se întâmplă în acest moment? Ei bine, dacă fragmentul de aripă e suficient de mare, el acţionează ca o suprafaţă de comandă, (ca un eleron, pentru cei din aviaţie)", scrie jurnalistul

Acesta adaugă că în aproximativ 10 secunde, suprafaţa defectă a aripii, acţionând ca o frână aerodinamică, a întors avionul cu mai mult de 90 de grade.

"Imediat, forţele date de viteza lui relativă faţă de aer au început să lucreze. Probabil că întâi s-a rupt şi s-a faramitat coada avionului (acolo unde se găseşte şi cutia neagra, lucru care poate explica de ce ea nu emite nici un semnal acum). Apoi a urmat fuselajul, sfâşiat brusc de echivalentul unui vânt care bate cu 900 de kilometri pe oră. Orice ar fi fost, dezintegrarea a fost suficient de intensă încă să întrerupă alimentarea sistemelor de bord în primele 10 secunde", precizează Mândruţă.

Jurnalistul concluzionează că avionul s-a rupt în aer ca urmare a acestei defecţiuni, iar fragmentele sunt mai mici decât se crede şi vor fi găsite în zilele viitoare.

  • Enigma perfectă din jurul avionului dispărut în sud-estul Asiei
  • Mai periculos decât Triunghiul Bermudelor: A fost „absorbit” avionul Malaysian Airlines de Triunghiul Dragonului? Misterul dispariţiilor fără urmă / VIDEO
  • Dispariţia avionului Malaysia Airlines rămâne "un mister". Ce traseu aveau pasagerii cu acte false
  • UPDATE. Rudele pasagerilor din avionul dispărut susțin că telefoanele mobile încă funcționează