Lecţii de ucis microbii, predate de la grădiniţă

Lecţii de ucis microbii, predate de la grădiniţă

Preşcolarii şi elevii din clasele primare vor putea învăţa, jucându-se, desenând şi colorând, regulile elementare de igienă, în cadrul unei campanii demarate ieri la nivel naţional.

Sunt peste tot, pe bănci, pe catedră, pe tablă, pe mâini, la toaletă. Despre bacterii şi despre cum să scape de ele vor învăţa prichindeii din 100 de şcoli şi 50 de grădiniţe din toată ţara.

Spălatul pe mâini înainte de fiecare masă, ştersul prafului, curăţenia la şcoală şi acasă, mai exact, regulile de igienă le vor fi predate micuţilor de pe cărţi colorate, prin intermediul unei campanii demarate ieri de Ministerul Educaţiei şi compania Unilever.

Hârtia la coş pe stradă, curăţenie acasă

„Este adevărat că sistemul educaţional de pe vremuri nu a avut în vedere o pregătire temeinică a tinerilor în ceea ce priveşte igiena. Am încercat însă să demarăm o serie de acţiuni în acest sens, ca să ajutăm tânăra generaţie să conştientizeze cât de importantă e igiena. Cel mic ar trebui să se ducă acasă şi să o tragă pe mama de mânecă fiindcă el ştie mai multe decât ea despre igienă sau să atenţioneze un om pe stradă că a scăpat pe jos un muc de ţigară sau o hârtie”, a explicat scopul campaniei Cristian Alexandrescu, inspectorul şcolar general al Capitalei.

Concret, în cadrul campaniei, copiii de grădiniţă vor primi un caiet de lucru intitulat „Învăţ şi cresc, de sănătate mă îngrijesc”, din care vor avea ocazia să afle, desenând şi colorând, normele de igienă de bază. Micuţii din clasele I-IV vor avea, în schimb, o sarcină mai grea, dar la fel de distractivă: vor putea să realizeze materiale de campanie, cu mesaje gândite de ei, care să vină în completarea sloganului organizatorilor: „Sută la sută sănătate, zero la sută microbi”.

Cele mai bune sloganuri vor fi răsplătite cu premii pentru şcoală: un sistem multimedia, un LCD şi un DVD-player sau produse de igienă pentru un an.

„Dezinfecţia, un moft”

„În urma studiilor pe care le-am făcut în ultimii ani, am observat că nici cei mari nu ştiu care este diferenţa exactă dintre curăţenie, igienă sau dezinfecţie. Unele femei cred că dacă miroase frumos şi totul e strălucitor, atunci e şi curat sau că dezinfecţia e doar un moft şi că nu e neapărat necesară. Aşa că, ne-am gândit că, învăţându-i pe cei mici, îi vom responsabiliza şi pe adulţi”, a explicat Diana Stan, reprezentantul Unilever.

În plus, în cadrul aceleiaşi campanii, fiecare şcoală are libertatea de a-şi organiza propriile activităţi legate de igienă. Iar pe site-ul www.zeromicrobi.ro cei mici se pot documenta despre microbi şi înălbitori şi pot participa şi la un concurs individual: „omorând” cât mai mulţi microbi cu mouse-ul computerului personal, copiii pot câştiga zece biciclete, un computer şi vouchere în valoare de 150 de lei de la Diverta.

Ne puteți urmări și pe Google News