Banii vorbesc, banii te ridică, banii te lovesc; banii dărâmă guverne peste noapte, îţi controlează viaţa şi sunt subiectul principal în thrillerul „The International: Puterea banului”, cu Clive Owen şi Naomi Watts în rolurile principale.
Filmul a fost inspirat de celebrul scandal financiar al anilor ’80, în care a fost implicată BCCI (Banca de Credit şi Comerţ Internaţional). Ca o ironie a sorţii, pelicula a fost lansată în SUA în perioada celei mai negre crize care a lovit sistemul bancar.
Corupţie globală
„The International: Puterea banului” aduce destul de bine cu thrillerul paranoic din anii ’70, când justiţiarul singuratic se trezeşte angrenat în lupta împotriva unei puternice şi sinistre corporaţii. Vă mai aduceţi aminte probabil de Warren Beatty în „The Parallax View” sau de Robert Redford, în „Cele trei zile ale condorului”.
De această dată, adversarul este o bancă internaţională atât de coruptă la nivel global încât nici guvernele nu-i pot sta în cale. Ţinta organizaţiei, ocupată cu finanţarea terorismului şi continuarea conflictelor armate, este ca toată lumea să plătească.
Sălbaticul Clive Owen
Dacă vă era dor de Clive Owen, britanicul revine într-o formă de zile mari. Este destul de credibil în rolul agentului Interpol Louis Salinger, care, de dragul misiunii în care e implicat, sare peste mese, uită să-şi mai facă toaleta, are cearcăne cât farfuriile şi nici măcar nu mai ştie de glumă.
„Owen arată ca şi când nu ar mai fi dormit de secole după ce a aflat că Daniel Craig îl va interpreta pe 007”, comenta ironic presa britanică, făcând referire la rivalitatea dintre cei doi mari actori britanici. Performanţele lui Owen au făcut ca filmul să fie comparat cu seria rivală care îl are ca protagonist pe agentul Bourne.
Vânătoarea de mafioţi, pe muchie de cuţit
Partenera lui Clive este de această dată talentata Naomi Watts, distribuită în rolul ambiţioasei procuroare Eleanor Whitman. Cei doi se implică într-o vânătoare la nivel global şi acţiunea devine pe muchie de cuţit când vieţile le sunt puse în pericol.
Chiar dacă mai are mici scăpări, scenariul este destul de coerent şi bine scris. Filmul reprezintă şi întoarcerea regizorală a lui Tom Tykwer, care nu a mai ieşit în evidenţă cu nimic după marele succes din 1999, cu pelicula „Run, Lola, Run”.
În România, filmul va fi lansat pe 27 martie.